Annons:
Etikettövrigt
Läst 2535 ggr
Amelida
2014-04-03 17:29

Lita mest på Lifesum(shapeup) eller runkeeper?

Hej!

Jag undrar lite vad jag ska lita på. När jag varit ute och gått idag så har jag testat runkeeper. Saken är bara den att runkeeper säger att jag brädat 401 kalorier medans lifesum gång snabb säger att jag brädat 311 kalorier och båda på 57 minuter.

Enligt runkeeper så jag jag gått i genomsnittligt tempo 10:26min/km, 5,52km på 57,33 minuter

Vad ska jag lita på? 

Vill inte fuska heller. Har gått ner 25kg i vikt utan att röra mig. Nu vill jag ut och röra på mig utan att fuska. Snälla hjälp mig.

Tack på förhand

Mvh Amel

Annons:
Fridaaaa
2014-04-03 17:45
#1

Jag kan inte mäta så på Lifesum? Alltså så som Runkeeper.
Eller hur menar du?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Amelida
2014-04-03 18:49
#2

På lifesum om du går in på träning så finns det Gång, långsam/medel och snabb. Där skriver man in tiden och så räknar den ut på något sätt kalorierna.

Fridaaaa
2014-04-03 18:50
#3

#2 Aha, för innan så förde jag bara över det som var på runkeeper till lifesum :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
2014-04-05 18:18
#4

Om det nu är så att Runkeeper har haft möjlighet att registrera din promenads tid och distans så får den exaktare data till sin kaloriförbrukningsformel än vad Lifesum får då du enbart kan välja mellan tre hastighetsalternativ samt total tid.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

MagArne
2014-04-05 19:25
#5

Har du skrivit in din vikt och längd hos båda?

Facie
2014-04-06 22:35
#6

Har faktiskt också tänkt på det, men bestämde mig för att lita på runkeeper eftersom den har mer fakta om hur just jag har gått den promenaden. Lifesun är det lite mer generellt för "snabb gång".

Pretty wise //

Annons:
Amelida
2014-04-12 00:01
#7

#5 japp de har jag gjort. Lifesum har jag använt sedan ett halvår  tillbaka med stora framsteg. -25kg

#6 Jag har också börjat tänka så. Men har bestämt mig för att köra mig en klocka. Har inte bestämt mig än om jag ska satsa på Garmin eller Polar. Men det lutar åt Garmin 210 eftersom jag ska vara ute och springa och inte på gym. Garmin är tydligen värdens främsta gps tillverkare vad jag förstått.

Facie
2014-04-12 10:12
#8

#7 Oh, låter intressant! De kanske man skulle satsa på..

Pretty wise //

Amelida
2014-04-12 12:41
#9

#7 tror nästan det. Har läst en hel del om dem. Eftersom man får ett pullsband med till dem så ger dem ganska mycket när man är ute och springer. Sen tror jag att dem är lite mer pålitliga än runkeeper.

MagArne
2014-04-16 20:30
#10

Hmm, så Lifesum loggar inte turen via GPS utan man får skriva in manuellt hur länge man gick samt vilket tempo man uppskattade att man hade?

I så fall hade jag litat betydligt mer på Runkeeper som loggar hastighet, strecka och höjdskillnad via GPS.

Skogshumblan
2014-04-19 19:26
#11

Jag skulle litar på runkeeper. Har puls klocka med pulsband till och det skiljde någon meter hit eller dit mellan endomondo, runkeeper och gps-pulsklockan på rutter jag gått/sprungit med de tre olika. Bra jobbat med din viktminskning!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2014-04-19 19:27
#12

Jag skulle litar på runkeeper. Har puls klocka med pulsband till och det skiljde någon meter hit eller dit mellan endomondo, runkeeper och gps-pulsklockan på rutter jag gått/sprungit med de tre olika. Bra jobbat med din viktminskning!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: