Annons:
Etikettutomhusträning
Läst 1099 ggr
ellan23
2/18/14, 1:41 AM

behöver tips!

Hej! Jag är ute efter lite tips och råd. Jag ska sätta igång med träningen nu igen efter ett allt för långt uppehåll.. Tränade regelbundet förut, gymmade och dansade. Men nu är jag mer för att skita i gymmet och kanske börja springa eller jogga.. Nu behöver jag lite råd. Jag vill helst bara förbränna fett och gå ner i vikt. Få en fastare och smidigare kropp. Magen och låren är mest i fokus. Är löpning bra för mina mål? Och vad skulle ni rekommendera för diet/kost? Vill gå ner i vikt ganska snabbt..

Annons:
Metnal
2/20/14, 11:24 AM
#1

Löpning är bra för mycket men du borde köra styrketräning också. ju mer muskler ju mer bränner du i vilande tillstånd.

Diet får du komma fram till själv vad som funkar.

Jag kör lågkolhydrat och det passar mig perfekt.

Och ha aldrig som mål att gå ner snabbt. det håller inte i längden. hitta en bra rutin och vardag som du trivs med. :)

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Agnez94
2/23/14, 5:07 PM
#2

Om du vill forma kroppen så är det styrketräning som gäller. Helst tung sådan och nej du kommer inte se ut som en body builder av att lyfta tungt. Sen är det bra att kombinera med löpning. Försök att lägga konditionen och styrkan olika dagar. Har hört att en kombination av de båda skulle försämra muskelbyggandet. Annars lycka till!

Ehh, jo, glöm snabb viktminskning, som sagt är det en dålig idé. Jag rekommenderar dock också lågkolhydratskost!

Upp till toppen
Annons: