Annons:
Etikettveckans-utmaning
Läst 1567 ggr
LisaF
5/5/13, 7:07 PM

Veckans Utmaning v19

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev ingen VU förra veckan då jag helt enkelt inte hade tid att få ihop något.. 
Denna vecka ska vi testa en övning som jag inte tror att så många gjort innan, oftast kallas den "Kamelen", men den har fler namn vet jag 🙂

Vi tränar främst bålen i denna övning då vi hela tiden ska spänna bålen för att ha en rak och fin kropp. Övningen är som plankan fast jobbigare.

Utgå från plankan på underbarmarna - bild 1. Tryck dig sedan uppåt, en arm i taget, så att du kommer upp på händerna som på bild 2.
Ta dig sedan ner på underarmarna igen, och jobba så- upp och ner!

Spänn bålen genom hela övningen och behåll den raka fina plankpositionen hela tiden.

Perfekt övning att göra både inomhus- hemma eller på gymmet eller varför inte utomhus om man tränar utomhus!🙂

Hoppas ni är med och provar 👍

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Annons:
[westerlind]
5/5/13, 8:12 PM
#1

Kanonbra övning! Slänger in den här mellan varje set i mina gympass den här veckan :)

Hyrrokkin
5/5/13, 10:41 PM
#2

..och försök hålla höfterna så stilla du bara kan! 😃

[TheMiko]
5/6/13, 12:46 AM
#3

Testar denna veckan har aldrig gjort den innan. Om jag nu inte blir sjuk för idag har jag lite lite feber så i början av veckan blir det vila som gäller. :( Har inte tid att vara sjuk!!!!

LisaF
5/6/13, 8:42 PM
#4

#1 Låter bra! 👍

#2 Absolut, helt rätt! 😃

#3 Krya på dig! och håller tummarna för att du frisknar till och kan göra övningen i veckan 😃

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

LisaF
5/7/13, 8:52 PM
#5

Körde en omgång idag utomhus i samband med en power-walk!
Fy sjutton va jobbigt det är, men roligt🙂

Gjorde 2x20 sen fick det räcka 😃

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[westerlind]
5/8/13, 10:56 AM
#6

Jag körde 6x30 sekunder idag på gymet, jobbigt! Märkte att jag måste "hålla i" mer med bålen än med en vanlig planka, annars blev det vingligt haha.

Annons:
LisaF
5/8/13, 2:56 PM
#7

Ja det krävs verkligen teknik i denna! Bålen måste spännas betydligt mer än den vanliga plankan 😃

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[alfy]
5/8/13, 6:47 PM
#8

Jättebra övning.

Upp till toppen
Annons: