Annons:
Etiketttips-inspiration
Läst 6377 ggr
slarvigt
1/18/13, 5:22 PM

C25K

Någon mer här som kör C25K?

(Programmet för de som inte känner till det: http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm)

Jag har precis klarat W5D2 (jogga 8 minuter, gå 5 och jogga 8 igen) och är sjukt stolt över mig själv! Det kanske inte låter så mycket för andra, men för mig är det väldigt stort. Och jag kände mig inte ens supertrött efteråt, som jag gjorde efter att jag första gången sprang 5 sammanhängande minuter t.ex. :) Nu är det dock 20 sammanhängande minuter nästa gång och det låter ju helt omänskligt, men efter i dag så känns det som om jag skulle kunna klara det :)

Jag tänkte att detta skulle kunna bli en pepp-tråd där vi skriver hur det går för oss och peppar varandra!

Annons:
keptak
1/18/13, 8:22 PM
#1

#0 Grattis till dig! Och kom igen det klarar du! :) Jag tränade enligt det i höstas, kom två veckor men sen blev jag sjuk och kom inte igång efter det. Men nu om åtta veckor ska jag börja igen och slutet blir då lagom till att VårRuset är. Har ett mål att jogga runt så det passar bra.


slarvigt
1/18/13, 8:27 PM
#2

#1 Tack för peppen! Jag SKA klara det! :)

Lycka till! Skönt att ha något att sträva mot ju.

[Tilde]
1/18/13, 11:59 PM
#3

Jag kör också den appen! Har gjort klart vecka 3 (tror jag det är) och ska börja på vecka 4 på måndag, nu när jag är frisk igen. :) Tycker det är jättebra att följa C25K - så pepp! :D

slarvigt
1/19/13, 5:19 AM
#4

#3 Ja, jag tycker att det är så sjukt att märka hur mycket bättre jag blir från gång till gång bara, haha. Jag trodde seriöst inte att joggning var någonting för mig, har aldrig kunnat njuta av det förut, men när man följer ett program sådär så ger man sig ju fan på att klara det eftersom det finns någon som säger "det här ska du klara nu" :P

[Tilde]
1/19/13, 10:55 AM
#5

#4 Ja men precis! Det är mycket mer motiverade att följa ett program än att bara springa för sig själv liksom. :) Nu längtar jag nästan tills jag kan springa igen! hihi

slarvigt
1/21/13, 7:12 PM
#6

I dag körde jag W5D3 - springa i 20 sammanhängande minuter, och jag klarade det! Vet faktiskt inte om jag någonsin gjort det förut, så jag är sjukt stolt nu.

Det var ganska jobbigt i början, vid runt 3 minuter, men sedan kom jag in i "andra andningen" eller något och lufsade på. När tiden var slut så var jag heller inte helt stapplande-på-målsnöret-trött :) Kort sagt: jag är nöjd!

Nästa gång är det jogga 5 min, gå 3 min, jogga 8 min, gå 3 min, jogga 5 min.

Annons:
keptak
2/16/13, 2:27 PM
#7

Hur går det för er? Jag tänkte fråga vilka dagar ni tränar detta? Jag ska börja nästa vecka (lite tidigare än jag tänkte). Men har lite svårt att få ihop dagarna med den andra träningen. Tränar ni varannan dag eller två-tre dagar i rad?


[Tilde]
2/16/13, 3:26 PM
#8

Jag har dessvärre gjort en lång paus då jag har varit sjuk och det nu är massa snö där jag brukar springa 😮 Men jag ska börja på Week 4 när snön försvinner! När jag väl är igång så brukar jag träna varje vardag och vila under helgen. :)

keptak
2/16/13, 3:32 PM
#9

Jag håller med om att det är lite problem med snön, speciellt när den packas och det blir halt. Jag ska börja på löpband tänkte jag, om det går bra. Tränar du C25k varje vardag eller är det all din träning inräknad?


[Tilde]
2/16/13, 3:39 PM
#10

#9 Jo men precis. Jag har varken löpband eller gym i närheten, så jag får vänta tills snön försvinner och försöka hitta på övningar jag kan göra hemma.

Tränar C25K varje vardag (ibland kör jag om "samma dag" om jag tycker att jag inte riktigt är redo för nästa veckas övning) och gör situps och lite styrketräning 2-3 gånger i veckan. 🙂

Pelle Långlös
2/16/13, 4:18 PM
#11

Började med detta i somras men jag skadade knät så jag blev tvungen till vila och order om att inte springa. Då vägde jag 107 så jag hade en övervikt att tampas med.

Nu i efterhand så har jag även förstått att jag har svaga benmuskler så det var därför som jag inte klarade av att springa mer än 20-30 meter. Kanske börjar igen när jag gått ner i vikt och stärkt mina benmuskler. Har hållt på med fysioövningar i någon månad och märker redan skillnad i benen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

keptak
2/16/13, 4:33 PM
#12

#10 Man får helt enkelt göra det bästa av det. Okej, det låter ju som en bra idé. 😃

#11 Ja, det är nog bra att öva upp benen lite innan man börjar. Man använder dem ju trots allt mycket i jogging/löpning.

Heja oss! (Och alla andra med)


slarvigt
2/16/13, 5:11 PM
#13

Jag har praktik på förskola nu och är ständigt förkyld naturligtvis så jag tar också ett uppehåll :) Är dock typ i slutet av programmet nu, ska springa 22 minuter nästa gång eller så tror jag att det var. Får se hur det går :) Jag har inte ett så uppstyrt liv (pluggar och jobbar vissa helger, andra inte) så jag har istället ett rullande schema jag kör efter som ser ut som följer:

Dag 1: Triceps, bröst, axlar, mage
Dag 2: Löpning
Dag 3: Vila
Dag 4: Löpning
Dag 5: Ben, Biceps, rygg
Dag 6: Vila
Dag 7: Löpning

Om jag inte hinner en dag så skjuter jag upp det passet och ibland så tar jag nästa pass och skjuter upp vilodagen istället. Att ha ett schema att följa så att jag vet vad som ska göras, men ändå ha friheten att "få" skjuta upp pass ifall det inte passar mitt övriga liv just då passar mig ypperligt!

Annons:
keptak
2/16/13, 7:33 PM
#14

#13 Ja, det är ju ett annat upplägg. Det verkar ju bra, då det är en rutin men ändå inte.


Majsbecka
2/16/13, 7:50 PM
#15

Kör också på C25k och ska springa sista dagen på vecka 4 imorgon :)

Ni som har snö som ett problem, har ni testat att vara ute och springa? Själv bor jag ute på landet uppe i Norrland och här går det fin fint att springa på snön, till och med utan broddar! Om det är packad snö blir det jättebra underlag! Tänkte bara så ni inte fördömer underlaget innan ni har testat, för så höll jag själv på att göra ;)

keptak
2/16/13, 9:00 PM
#16

Jag älskar snö men tyvärr har de där jag bor plogat väldigt dåligt i år och det har varit svårt bara att gå. Nu häromdagen plogade de äntligen (en vecka efter att det behövdes), men då är det istället några plusgrader på dagarna så det blir väldigt halt. Men som sagt har jag nu tillgång till löpband så på måndag eller tisdag tränar jag första passet. Man ska verkligen prova innan man dömer! Lycka till!


Majsbecka
2/16/13, 9:48 PM
#17

okej! Ja springa i nysnö är ingen höjdare när man är nybörjare! Tack och lycka till själv (:

keptak
2/19/13, 2:20 PM
#18

I dag på morgonen genomförde jag vecka 1 pass 1 på löpbandet och det gick faktiskt riktigt bra 😃. Visst var det jobbigt emellanåt men jag puschade mig själv och under tiden och nu efteråt känns det toppen att jag gjorde det. Nu ska det bara fortsätta med. Nästa gång blir i morgon och utomhus, hoppas det inte är alltför halt bara.


Majsbecka
2/19/13, 3:40 PM
#19

#18 Härligt! Hoppas underlaget håller bra för dig!

keptak
2/19/13, 4:08 PM
#20

#19 Ja det får vi :). De borde ha sandat i alla fall.


Annons:
keptak
2/22/13, 10:09 AM
#21

Nu har jag kommit in efter att ha gjort w1d2. Det gick bra, jobbigt vsr det, men jag höll i. Efter förra passet fick jag grymt ont i fotlederna, så därför blev det inte pass 2 förrän i dag. Jag är svag i fotlederna, vrickar de lätt och hoppas att det var typ träningsvärk jag hade. Kan det vara så? Kör pass 3 i morgon på löpband.


Majsbecka
2/22/13, 12:14 PM
#22

#21 I början blev jag också öm/hade ont i benhinnorna och fotleden, jag fortsatte dock (kanske inte så jättesmart egentligen) och nu när jag har kommit förbi de första veckorna känns det inte alls. Såklart är det olika från person till person!

keptak
2/22/13, 12:30 PM
#23

#22 Okej, då behöver jag inte vara orolig då, i alla fall inte nu i början och om det inte blir värre. Det värsta var dagen efter sen har det gått neråt och nu känns det knappt.


Majsbecka
2/24/13, 3:38 PM
#24

Klarade den fruktade W5D3 (springa i 20 sammanhängande minuter)!! Kände ändå att jag nog hade klarat att springa längre eller fortare också. Helt otroligt att JAG, som alltid har haft sämst kondis, orkar springa i 20 minuter! Väldigt glad just nu (: 

Hoppas det går bra med springandet för er också!

keptak
2/24/13, 6:40 PM
#25

Grattis Majsbecka :). Vad kul för dig! Hoppas jag också klarar det när den dagen kommer :P.


LoAEmma
2/24/13, 11:17 PM
#26

Majsbecka, bra jobbat!! Jag klarade också den och tänkte ungefär samma som dig hihi… Sen blev jag förkyld och det blev ett par veckors avbräck så allt kom tyvärr av sig. Men 20 min är jag nöjd med!
Nu ska jag snart börja träna igen för att springa vårruset framöver :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Majsbecka
2/25/13, 2:43 PM
#27

#25 Tack! Det gör du nog, och om inte så är det bara på't igen! :)

#26 Tack så mycket! Ja, det är ett häftigt styrkebesked från kroppen :) Hoppas du får vara sjukdomsfri framöver och spring på!

Annons:
keptak
2/27/13, 12:32 PM
#28

Genomförde w2d1 i dag på morgonen (på löpband) och det gick över förväntan. Vid halvtid började jag få ont i fotlederna (och blev ganska kissnödig), men det gick över efter en stund och jag kunde genomföra hela passet utan paus. Nu när jag tänker på det så här efteråt kan jag nästan inte tro på att jag gjorde det.

Är så stolt över mig själv att jag ens har börjat jogga, har aldrig i hela mitt 27-åriga liv gjort det tidigare och det är faktiskt riktigt kul! 

Här skiner solen på den blåa himlen - underbart! Så det får bli en långpromenad med hunden i eftermiddag.😃


theoneissa
2/28/13, 7:07 PM
#29

Jag började första passet idag w1d1🙂 Jag har verkligen kass kondition så jag känner mig nöjd som tog mig igenom det🙂

keptak
2/28/13, 7:10 PM
#30

#29 Härligt! :D


keptak
3/6/13, 8:32 PM
#31

I kväll klarade jag w3d1. Är oerhört stolt över mig själv. Det första setet med tre minuter löpning utan paus gick ganska lätt, andra gången var det mycket jobbigare men jag höll i, skrek på mig själv och det gick!! Jag har aldrig i hela mitt liv sprungit och vilken stor känsla de tre minuterna gav! Helt fantastiskt! Glädjetårarna var inte långt borta! Nu siktar jag framåt med mer motivation än någonsin.


LoAEmma
3/6/13, 9:14 PM
#32

Härligt!
Jag måste dra igång med det där igen snart, ska springa Vårruset i juni :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

keptak
3/6/13, 9:22 PM
#33

Ja, heja heja! Jag ska också vara med på VårRuset, fast i maj. Det är mitt mål att jogga runt :).


Springmamman
3/21/13, 3:48 PM
#34

Hej!

Helt ny här :)

Jag använder också C25K…eller rättare sagt har gjort, jag har gjort klart den och uppdaterat till 10K nu.

Denna appen har förändrat mitt liv totalt! Jag började använda den i juni förra året. Jag har ju aldrig sprungit tidigare…eller springa och springa….hasar mig nog mest fram. Tyckt att de varit självplågare de som sysslat med sådant här. Men så fick väl jag också någon kris  och tänkte att jag provar.

Jag trodde på riktigt att jag skulle DÖ! Första passet är att man springer/joggar 1min, sedan går man 1½min osv, osv i 20 min…jag orkade knappt 1 minut och skämdes så över att det var så illa ställt, stönade och stånkade och kunde knappt andas av ansträngningen

Men jag hängde i och tränade 3ggr/veckan och det gick framåt och i augusti sprang jag 6,4 km och hade ork kvar….men då hade jag liksom sprungit runt i skogsspåret så då var jag ju hemma så då stannade jag. Den där rundan hade jag sedan resten av hösten.

Nu är jag 20kg lättare och toksugen på att springa milen…lite otränad så här på försäsongen eftersom jag inte har löpband hemma (än) så har jag ju fått träna annat…men jag har läääängtat ut varje dag, det är inte samma att träna inne som ute.

Jag har idag avslutat w5 (det är samma på både 5 och 10K fram till w8 tror jag)

För den som inte tror att den kan….man kan allt om man vill tillräckligt mycket. Till er som nyss börjat….hejja på!! Det är en underbar känsla när det släpper och man springer.

Annons:
LoAEmma
3/21/13, 11:56 PM
#35

Härligt, bra jobbat springmamman!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TheMiko]
3/26/13, 12:37 AM
#36

w1 d1 fixat idag på morgonen innan möte med facket och sen jobb. Får se vart det bär hän. Men idag gick det ganska lätt 😃

keptak
3/26/13, 7:10 AM
#37

Bra jobbat alla! Jag har haft två dåliga träningsveckor, men i går kom jag ingång igen med styrketräningen. Och skulle ut och sprungit nu på morgonen (tänkte börja om på w2) men när jag går upp känner jag att det rinner i näsan och gör ont i halsen. Så det får bli en ännu längre paus, jobbigt :(.


Majsbecka
3/26/13, 12:35 PM
#38

Jag "tog studenten" från C25k i söndags och sprang 5 km 😃 Nu ska jag ta tag i nästa program, B210k (Bridge to 10k) fast utforma det  mer så det passar mig. För nio veckor sedan kunde jag ingenting om löpning, nu kan jag "redigera" ett löpprogram så det passar mig bättre, helt galet!

slarvigt
3/26/13, 1:33 PM
#39

#38 Grattis, eller vad man säger! :D Så himla härligt! 

Jag har haft ett långt ofrivilligt uppehåll. Sista gången jag körde var w6d2 (jogga 10 min, gå 3 min, jogga 10 min) och nästa är att jag ska jogga i 22 minuter… Med tanke på att det var över en månad sedan jag sprang sedan så kör jag nog samma igen :)

[TheMiko]
3/29/13, 12:15 AM
#40

Klarat av första veckan nu. Jobbar hela helgen så fortsätter på måndag skulle jag tro.

slarvigt
4/1/13, 6:43 PM
#41

Usch, så tråkigt det var att springa i dag :( Efter mitt ofrivilliga uppehåll på en och en halv månad så hade jag tappat det alldeles. Jag som var på v. 6 klarade knappt att springa något alls… Det kan ha berott på att jag är van att springa på löpband och i dag försökte bege mig ut i "stora vida världen" och springa utomhus. Huva. Tillslut ändrade jag tillbaka till v. 1 och alternerade att springa 1 minut och gå 1½. Inte så kul att gå tillbaka så långt direkt, men jag bestämde mig för att inte låta det slå ner mig, utan se det som att så länge träningen är jobbig så är det bra träning och att det förhoppningsvis går lite snabbare uppåt den här gången :)

Annons:
keptak
4/1/13, 6:51 PM
#42

#41 Ja, man tappar nog en hel del av ett uppehåll tyvärr. Jag har själv varit sjuk tre veckor och ska försöka springa i morgon. Innan mitt uppehåll var jag färdig med vecka 3 (så jag hade ju inte konmit så långt som du). Jag ska börja om på vecka 1 tänkte jag.


slarvigt
4/1/13, 7:12 PM
#43

#41 Huva ja. Men det är bara att fortsätta kämpa :)

gaabriellaaa
4/1/13, 9:45 PM
#44

Ja, jag har kört igenom C25K. Det var bra när man inte orkade så långt, men iofs började jag inte på v.1 utan typ v.4 för jag hade en grundkondition :) 

#38 vad är det? :D

[TheMiko]
4/1/13, 11:04 PM
#45

I morgon är det dags för att starta vecka 2. Har köpt nya löparskor å nu gäller det att hänga i.

Juicy
4/2/13, 10:30 PM
#46

Fuskigt för er som kan springa! Det har mina benhinnor satt stopp för. I lördags sprang jag dock premiärturen sen i somras på 1+1 km. Tänkte använda C25K som startup/rehabprogram nu när jag börjar springa igen.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[_annaH]
4/3/13, 10:25 AM
#47

Jag testade den appen men tyckte det var så jobbigt att komma igång att jogga efter att man gått 5 min. Så jag skippade att gå och joggade 20 min istället haha.

[TheMiko]
4/20/13, 2:28 PM
#48

Har precis kommit in efter att ha klarat av w4 d3 så nu är det dags för första delen av fasade vecka 5 på måndag. 😮

Annons:
slarvigt
4/20/13, 3:50 PM
#49

#48 Hihi, lycka till! :)

[TheMiko]
4/21/13, 12:34 AM
#50

Tackar, det kan behövas… 20 min om bara tre pass, det är än så länge obegripligt. Pust

slarvigt
4/21/13, 9:23 AM
#51

#50 Jag haaar ju gjort det en gång, även om jag nu är tillbaka ett antal veckor igen… Först var det superjobbigt, men sedan kom jag in i "maskin-mode" och klarade det utan egentliga problem. Och då blir man stolt! :)

keptak
4/21/13, 10:11 AM
#52

Vad duktiga ni är! Jag har fortfarande inte kommit igång då jag har varit lite nere. Men imorgon SKA jag ge mig ut i. Då börjar jag om på ny kula.


Inaarah
4/21/13, 1:36 PM
#53

Oj, har inte hört talas om detta alls! Men kom helt perfekt i tiden nu, ju. Dels för att det går att springa utomhus, dels för att det är måndag i morgon och därmed perfekt att påbörja vecka 1 så det blir i fas med all övrig träning. Toppen! 😃

LoAEmma
4/21/13, 1:57 PM
#54

#48, jag kom upp till 20 min i ett sträck, klarade det 😃…och sen blev jag sjuk så jag kom inte längre.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TheMiko]
4/26/13, 11:47 PM
#55

W5 D3 fixat idag vid middagstid! 😃 Kände nog att jag orkat lite till så det var inte värre än så. Är sjukt stolt över mig själv!

Annons:
slarvigt
4/27/13, 12:19 AM
#56

#55 Så djävla grym du är!!! Grattis! :)

[TheMiko]
4/27/13, 12:30 AM
#57

Tackar tackar, hade någon sagt detta till mig för fem veckor sedan hade jag nog skrattat ihjäl mig av bara tanken. 😛

slarvigt
4/27/13, 8:56 AM
#58

#57 Hahaha, så kände jag också när jag klarat det. Jag tycker det är så kul att vi som inte sett oss som löpare vågar ge oss på det och kan se våra framsteg i och med sådana här program :)

Skogshumblan
4/27/13, 3:43 PM
#59

Heja er alla! Har inte använt appen men började springa igen i somras. Då hade jag nog inte tränar regelbundet på 10-13 år… Första tiden kunde jag knappt springa 1 km utan att bli helt slut. Uppförslut var inte att tänka på men 2,5 månad senare sprang jag 6 km utan större problem. Så allt sitter i huvudet:) Heja heja er!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

slarvigt
4/30/13, 7:27 PM
#60

Nu har jag tagit mig tillbaka till w4d1 och det kändes så himla härligt! Det var kallt ute och regnade, men jag tog mig ändå ut tillslut och sprang i hela fem sammanhängande minuter för första gången på länge och det gick ganska lätt. Otroligt skön känsla ju :)

[TheMiko]
5/2/13, 12:38 AM
#61

Har idag kört w6 d1 i helt nyinköpta löparkläder… Har lagt närmare tusen kronor på skor och kläder. Så nu gäller det att hålla det vid liv. 🤪

slarvigt
5/2/13, 7:33 AM
#62

#61 Hahaha, men exakt samma som jag precis gjort. Antagligen vårsolen som inspirerar… :P

Annons:
Niiinah92
5/2/13, 5:38 PM
#63

Kör inte C25K utan 10k for pink men det är samma sak fast 10k for pink fortsätter träningsschemat till 10 km. Gjorde w8 d1 idag och sprang 4 km i sträck på 40 minuter, mkt långsammare än den tid det stod att det skulle ta på ett ungefär. För två månader sedan kunde jag inte springa en halv minut ens och då har jag även haft två sjukperioder, båda på nästan två veckor, under dessa två månader. Nästa vecka ska jag klara 5 km 👍 Appen har definitivt förändrat mitt liv, älskar den❤️

[TheMiko]
5/2/13, 11:57 PM
#64

Jag har också blivit lite beroende av appen och kommer att lada ner fortsättningen till 10k så snart jag klarat av upp till 5k, eller i mitt fall 30 min då jag har timed nerladdad. Känner mig inte redo att springa på egen hand än utan jag gillar att ha den där rösten med mig. 🙂

[TheMiko]
5/4/13, 3:17 PM
#65

22 underbara minuter i strålande solsken avklarade. Det är bara så skönt!!!!

[TheMiko]
5/6/13, 12:48 AM
#66

Arrgh har nu ikväll lite lite feber så håll tummarna för att det inte bryter ut något, vill inte ha ett avbrott nu. Men men rundan planerad till måndagen blir uppskjuten tills jag känner mig helt bra.

isafisa
5/8/13, 10:49 AM
#67

Har ganska nyss börjat med appen, kom en bra bit men var tvungen att hoppa tillbaka lite då jag blev sjuk.. Men nu ska det bli allvar :)

[TheMiko]
5/9/13, 10:55 PM
#68

Har inte kunnat träna något alls på hela veckan, snörvlar och hostar som en dåre…. Kommer att köra om vecka 6 när jag kommer igång igen. Känner att jag inte vill ta en 25 min i sträck det första jag gör.

Skogshumblan
5/9/13, 11:01 PM
#69

#68, sånt är surt , när man blir sjuk mitt i. Tycker du gör rätt som går tillbaka lite när det varit avbrott. Hoppas du kryar på dig och att W6 går Brå när du kör den.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
slarvigt
5/9/13, 11:10 PM
#70

Nu är vecka 4 avklarad. Förut har jag bara sprungit på löpband, den här gången (jag har ju kört om hela programmet efter ett uppehåll) har jag bara sprungit utomhus. Jag upplever det både som jobbigare och så himla härligt! 

Det är ju dock svårare att se sina framsteg, för på löpbandet ställde jag ju in hastigheten och visste när jag ökade osv. Men visst kan jag ändå nu känna att jag nog lufsar lite fortare och att tiden går snabbare också ;) 5 minuter nu är typ som 1 minut var i början :)

isafisa
5/9/13, 11:13 PM
#71

#70 Härligt att du upplever 5 min som 1 min! Jag är bara på vecka 2 ännu och jag tycker 90 sekunder är en eeevighet :P Längtar tills det blir lättare!

Niiinah92
5/9/13, 11:18 PM
#72

Kan nu springa över 5.5 km, vecka 8 avklarad 🙂

[TheMiko]
5/14/13, 7:05 PM
#73

W6 D1 avklarad igen. Och tänka sig det gick snabbare och lättare denna gången än förra. 10 dagars ofrivillig vila med förkylning har kanske bara gjort gott. 🤪

Skogshumblan
5/14/13, 7:22 PM
#74

#73 Härligt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

isafisa
5/14/13, 8:21 PM
#75

#73 konstigt nog gick det lättare för mig också efter jag vilat mer än en vecka. Fattar inte hur det kan komma sig… :P

Påbörjar vecka 3 imorgon :)

[TheMiko]
5/17/13, 1:51 AM
#76

w6 d2 även den gick fortare än sist… Undrar om jag går på solenergi ☀️ ja ja då blir det 22 min på lördag.

Annons:
isafisa
5/17/13, 12:48 PM
#77

Fegade i onsdags och körde en till på vecka 2, lite för dåligt självförtroende ;) Men idag började på vecka 3, och det gick hur lätt som helst. Superhärligt!

Zureel
5/18/13, 10:45 PM
#78

Verkar väldigt intressant har tänkt börja jogga så laddade ner appen nu ikväll få se ifall jag börjar i morgon eller nästa vecka.


[TheMiko]
5/19/13, 1:15 AM
#79

W6 D3 gjord idag. 22 underbara minuter i strålande sol… Enda nackdelen är mina för tillfället röda axlar. Not to self, köp solkräm i nivå 30+ innan nästa tur.

Zureel
5/19/13, 7:31 AM
#80

Körde W1 D1 nyss har tänkt lite på saken och får gå upp en timme tidagare  2 gånger nästa vecka för att köra programmet innan jag ska ta bussen till jobbet så att det blir av annars riskerar det att bli sent med mat och allt.


[TheMiko]
5/19/13, 2:35 PM
#81

Jag tog många rundor direkt på morgonen innan frukost i början ur sängen och iväg. Tycker det funkade när man började jobba vid 10, har en timmes färdväg till jobbet så jag var ute vid halv åtta.

Zureel
5/22/13, 5:58 AM
#82

Ok vecka1 avklarat börjar med vecka 2 på fredag🙂


[TheMiko]
5/23/13, 5:57 PM
#83

Har idag joggat min andra 25 minuters runda och döm om min förvåning då det också var den hittills snabbaste rundan. Jag börjar så smått längta efter mina rundor. 😍

Annons:
slarvigt
5/23/13, 6:16 PM
#84

#83 Härligt! Jag har varit förkyld ett tag här nu, hoppas det går över snart.

Zureel
5/23/13, 6:57 PM
#85

Kört de tre första passen i mina promenadskor men nu har jag inhandlat riktiga jogging skor ser fram emot att testa dem i morgon :)


Zureel
5/31/13, 1:06 PM
#86

Körde w3 day 1 idag hur går det för er andra?


Denna kommentar har tagits bort.
keptak
5/31/13, 1:59 PM
#88

(Råkade skicka för tidigt och varför blev det två inlägg?) Härligt jobbat! Jag har fortfarande inte kommit igång riktigt än. Klarade av w3d3 och blev sen sjuk. Hittade inte motivationen. Kom igång igen (började om) och kom till w2d2 och blev sjuk igen och det är där jag är nu. Det är någon förkylning av något slag. Jag kan inte andas riktigt då det känns som det är något i halsen. Så tar det lugnt för att förhoppningsvis kunna börja på måndag igen.


Zureel
5/31/13, 2:04 PM
#89

#88 Jo bäst att inte stressa kroppen för mycket när man är sjuk.


[TheMiko]
5/31/13, 2:23 PM
#90

Har kört 2 av w8 där rundorna är på 28 minuter. Och det går relativt lätt trots allt.

Annons:
[TheMiko]
6/1/13, 9:43 PM
#91

Har idag kört genom sista rundan på 28 minuter, i regn och världens kvalmigaste luft. Hoppas att det vill åska snart så det rensar upp lite. 30  minuter nästa gång. Taggad!! 😃

slarvigt
6/1/13, 9:54 PM
#92

#91 Härligt! 

Jag har haft ont i halsen i typ två veckor nu… Funderar på att köra i lite lätt i morgon i alla fall. Så himla trist att allt ska behöva stanna upp pga en förkylning 😡

[TheMiko]
6/2/13, 12:39 AM
#93

#92 Jo förkylningar är skit… Jag hade en vecka då jag inte kunde springa, backade en vecka efter det, hostar fortfarande lite ibland men det har inte påverkat när jag springer som tur är.

slarvigt
6/2/13, 10:27 AM
#94

#93 Vad bra, då chansar jag också. Typiskt att det skulle regna i dag bara för det… :)

slarvigt
6/2/13, 2:49 PM
#95

Gjorde första rundan efter två veckors förkylning i dag. Valde att göra en till på w4 för att komma in i det igen och det behövdes verkligen. Huva, jag sprang så sakta att jag nästan stod still större delen av tiden tror jag, men jag gjorde åtminstone allt :) Och hade ändå ett stort leende på läpparna när jag gick hem, hade verkligen saknat detta :)

slarvigt
6/6/13, 12:24 PM
#96

I går w5d1 och i dag w5d2. Nästa gång är alltså 20 sammanhängande minuter… Wish me good luck! 😃

Zureel
6/6/13, 12:41 PM
#97

Jag ska köra w4d1 i morgon ser ut som ett stort kliv uppåt är det någon mer vecka framöver som det blir ett stort kliv på?


Annons:
slarvigt
6/6/13, 12:50 PM
#98

#97 Jo, det kommer sådana "chocker" ibland. T.ex. så körde jag precis w5d2 som är jogga 8 minuter, gå 3 minuter, jogga 8 minuter. Nästa pass är att jogga 20 sammanhängande minuter. Men sedan återgår det till jogga 5 minuter, gå 3 minuter, jogga 8 minuter, gå 3 minuter, jogga 5 minuter gången efter det. Jag tror att jag har läst någonstans att det är designat så för att visa att man faktiskt KAN jogga 20 minuter vid det tillfället. En självförtroendeboost. Och det tror jag att du kommer upptäcka på w4 också :)

[TheMiko]
6/7/13, 12:36 AM
#99

Idag har det blivit min andra 30 minuters runda, vid 20 på kvällen för innan hade det helt enkelt varit för varmt. Går ganska ok men jag behöver ett par rundor till innan jag är nöjd med sträckan på den tiden 😛. Kommer att köra efter programmet ett par veckor till innan jag kanske, kanske ger mig på bryggan till 60 minuter. 🤪

Zureel
6/7/13, 6:20 AM
#100

W4d1 avklarat inte så bra tempo men höll intervallerna vilket är det viktigaste tycker jag, tempo brukar jag bygga upp under d2 och d3.


[TheMiko]
6/12/13, 12:00 AM
#101

Har i dag klockan 7.30 innan jobbat tagit examen officiellt från C25K men som jag sagt tidigare kommer jag att köra samma w9 d3 ett tag till tills jag får lite bättre fart och ork. Är trots allt väldigt nöjd med och stolt över mig själv idag.

keptak
6/12/13, 6:28 AM
#102

Grattis till dig TheMiko :D


Zureel
6/12/13, 7:19 AM
#103

Ja gratulerar TheMiko tänkte nog också köra sista veckan ett par extra gånger när jag kommer dit men idag är det w4d3 som gäller för mig.


slarvigt
6/12/13, 7:59 AM
#104

#101 Hurraaa! :)

Annons:
Stephanie
6/12/13, 11:25 AM
#105

Gah, jag blir så avundsjuk! Jag vill också, NU! 😛 Tyvärr sitter jag här med en stukad fot som inte riktigt tycker att springa är nån bra idé just nu, så det blir till att vänta lite till… Men snaaaart… Ska införskaffa mig ett stycke pulsklocka också, för att peppa lite extra!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TheMiko]
6/13/13, 12:32 AM
#106

😃 Tack alla!

slarvigt
6/14/13, 10:50 AM
#107

Jag sköt upp det lite för att det kändes så omöjligt… men nu har jag gjort 20 minuterspasset! Och det gick ju bra :) Nu ska jag använda de resterande två intervallpassen för att försöka öva upp hastigheten lite tänker jag :)

Stephanie
6/14/13, 10:54 AM
#108

#107 Bra jobbat!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

slarvigt
6/14/13, 10:56 AM
#109

#108 Tack så mycket, det känns verkligen skönt och peppande - jag klarar det visst :)

slarvigt
6/16/13, 11:45 AM
#110

Och i dag w6d1! Vet inte hur det gick med det där att få upp tempot dock… tror nog att det gick lite snabbare, men satan så jobbigt det var :) Jag var kaxig innan och tänkte att när jag klarat 20 minuter så klarar jag väl de första fem hur snabbt som helst… stämde ej :P

Zureel
6/17/13, 8:10 AM
#111

Precis gjort w5d3 yay inte det bästa tempot men jag är glad ändå.


Annons:
slarvigt
6/19/13, 11:43 PM
#112

Då var även w6d2 avklarad… Den här gången kunde jag minsann öka tempot en del! Nu är det bara lååååånga pass kvar då - 22 minuter nästa! "Gulp", som de säger i Kalle Anka ;)

Stephanie
6/20/13, 12:26 AM
#113

Jag höll på att dö efter w1d1, det känns bra det här 😉

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

slarvigt
6/20/13, 12:42 AM
#114

#113 Haha, men jag också! Du kommer fortsätta känna så (men alltså bli bättre eftersom jogg-delarna blir längre) genom hela programmet ;) Men också känna dig djävligt stark och ibland komma på dig själv med att springa med ett leende på läpparna, i alla fall om du liknar mig :)

Stephanie
6/20/13, 12:45 AM
#115

Ja, jag hoppas att det ska kännas lite bättre. Gav väl mig själv inte världens snällaste start i och för sig, eftersom jag började i en uppförsbacke… 😛 Det blev lite lättare på slutet, men ja, jag kan ju konstatera att konditionen inte är på topp.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

slarvigt
6/20/13, 10:58 AM
#116

#115 Hihi, nää, det var inte snällt mot dig :)

[TheMiko]
6/20/13, 11:17 PM
#117

☀️= bara hotpants och topp när jag gjorde en ny runda w9 d3 men fy vad varmt och jobbigt det var idag. Tappade ett par sekunder mot min snabbaste runda och höll på att smälta bort. Men det är gjort! 😓

Zureel
6/24/13, 8:05 AM
#118

Ok kört w6d3 vill fortfarande få upp tempot går långsamt men idag kände jag efter noggrannare och det är vaderna som tar emot innan flåset gör det hmm undrar vad jag kan göra för att få vaderna att samarbeta.


Annons:
slarvigt
6/24/13, 9:10 AM
#119

#118 Jag har förstått att det är bra att träna vaderna. Göra tåhävningar i trappa t.ex.?

slarvigt
6/26/13, 12:43 PM
#120

Sådärja! Då har jag, efter ca en veckas paus, kört 22-minuterspasset. Det gick verkligen förvånansvärt bra! Körde väldigt sakta för att orka hela, men mot slutet kände jag verkligen att jag hade kunnat köra snabbare. Hoppas att det känns så nästa gång också, när jag ska försöka med det ;)

[TheMiko]
6/28/13, 12:23 AM
#121

Har sprungit min snabbaste runda idag 😃 perfekt väder för att springa i och jag har hittat en ny stig genom skogen som är så härlig att springa på. Längtar redan tills nästa tur på lördag eller söndag beroende på när jag ska styrketräna i helgen. Vilodag i morgon på schemat.

slarvigt
6/29/13, 1:19 PM
#122

Svettig och glad! I dag blev första 25-minuterspasset och det gick alldeles strålande?! Det trodde jag inte för några veckor sedan när jag flämtade som en hund efter att ha joggat i en minut… :)

[TheMiko]
6/29/13, 11:53 PM
#123

Blev en runda idag, i ösregn, men vad gör man inte. Gick inte så fort dock…

slarvigt
6/30/13, 12:01 AM
#124

#123 Hur gör du nu när du springer? Kör du utan program eller har du hoppat på något annat? Jag undrar om jag kommer orka hålla motivationen om ingen säger åt mig vad jag ska göra 🤐 Känns som att jag ändå skulle behöva antingen hålla mig till en runda som jag vet hur lång den är eller ställa en timer på en halvtimme för att veta hur mycket jag orkar…

[TheMiko]
6/30/13, 12:18 AM
#125

Jag kör w9 d3 om och om igen… Ska upp till 5 km innan jag går vidare till C210K. Är som sagt lite långsam 😛. 4.42 km på 30 min är mitt rekord så här långt.

Annons:
slarvigt
6/30/13, 12:23 AM
#126

Ah, smart! ☝️ Man får väl hitta något sätt för att acklimatisera sig sedan när man är klar, så att man inte tror att man ska klara sig alldeles själv helt plötsligt helt enkelt 😛

[_hsleiufhbtv]
6/30/13, 12:54 PM
#127

Tänkte testa att köra igenom dehär, men har redan en ganska bra kondition så börjar nog direkt på vecka 7 eller 8, känns inte så lönt kanske, men vill testa 😂 Det kanske kan hjälpa mig på nåt sätt att komma närmre mitt mål iaf!

Stephanie
6/30/13, 9:45 PM
#128

Det gick skitbra för mig…. Klarade första passet, första veckan, sen fick jag halsfluss 😂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TheMiko]
7/3/13, 12:25 AM
#129

Hittade en ny funktion i programmet idag. Man kan ställa in så att man får varningar av rösten när man sjunker undan en viss hastighet, satte min på 7min/km och klarade idag rundan på 6.49/km. Otroligt peppande att höra att man låg si och så långt före sitt satte mål. 😎

slarvigt
7/3/13, 12:29 AM
#130

Nämen, det låter ju super! På "C25K free"…? Var hittade du den i sådana fall?

[TheMiko]
7/3/13, 1:39 AM
#131

Den finns under options och sen announcements. Längst ner det heter pace targets. Jag har iofs köpt min men tror det finns annars också.

slarvigt
7/3/13, 1:41 AM
#132

#131 Nä, jag har inga menyer alls på min. Attans :)

Annons:
Zureel
7/3/13, 7:23 AM
#133

W7d3 körde jag idag 2 veckor kvar men kommer fortsätta ett tag till efter vecka 9 innan jag går vidare då mitt tempo är för lågt.


slarvigt
7/13/13, 7:10 PM
#134

Alltså, jag tar mig långsamt framåt i det här programmet nu… Jobbar natt nu vilket gör att jag inte känner mig helt hundra i kroppen, så det blir typ en gång i veckan när jag sovit ut som jag kommer ut och springer. Nu har jag i alla fall kört mitt första 28-minuterspass. Mitt på dagen i den värsta hettan. Fyfaan vad jobbigt det var :)

[TheMiko]
7/14/13, 1:59 AM
#135

Har kört mitt 11 30 minuters pass ikväll. Underbart! Men men saknar en del fart fortfarande….

slarvigt
7/14/13, 2:09 AM
#136

Jag funderade precis på om man kanske kunde fortsätta använda C25K-appen senare för att göra intervallträning med. Det kanske kunde vara en idé för att få upp farten, TheMiko? :) Om man tar någon av de första veckorna och springer det som ska springas snabbt och det som ska gås långsamt, sedan ta ut sig så mycket som möjligt under cooldown-minutrarna? Som jag har förstått det så brukar man använda intervallträning bland annat för att få upp fart.

[TheMiko]
7/14/13, 2:13 AM
#137

Låter som en bra idé har inte provat det dock, men man kanske skulle ta och göra det. Tror också att jag behöver hitta på något nytt för just nu nöter jag samma tempo och är arg på mig själv för att jag har så mycket kraft kvar på slutet. 🤓

[TheMiko]
7/14/13, 2:19 AM
#138

Kom på att jag köpt alla deras program och hittade precis ett intervallprogram alla på totalt 30 min men man springer 1-5 min går mellan sen springer igen. Tror jag ska köra efter det programmet ett tag och se vad som händer. 😎

slarvigt
7/14/13, 2:24 AM
#139

Jaa, jag tror att det är lätt hänt :) 
Prova, och återkom! ;)

Annons:
[TheMiko]
7/28/13, 2:00 AM
#140

Har idag kört intervaller 30 sek springa så fort man kan, 120 gång sen 30 sek springa igen. Jag väljer dock att jogga mellan annars känns det inte som om jag varit ute och joggat 😛.

Detta var andra intervall rundan första var likadan men med 180 sek "gång" mellan springrundorna.

Har joggat en vanlig 30 min runda mellan dessa och den var min hittills snabbaste, fast tror ju inte det beror på en omgång intervaller. Uppdaterar längre fram vad som händer i utvecklingen.

Bananbullar
7/28/13, 5:41 PM
#141

Jag kör också detta även om jag redan innan hade en bra grundkondis. Hoppade in i vecka 5 och varierar detta med annan löpning. Det är en bra morot när man ska ut och springa men är trött, har ingen motivation eller det känns tungt. Det är liksom lättare att träna om man vet "hur mycket" man ska orka och hur mycket man ska springa - speciellt när det känns tungt och jobbigt.

Mitt mål är att klara milen tillslut!


bellisan
10/14/13, 7:08 AM
#142

Finns c25k appen på svenska?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
slarvigt
10/14/13, 7:15 AM
#143

#142 Hm, på den jag har (c25k free) så spelar det inte så stor roll. Det finns bara ett kort schema att läsa där det står tex "Brisk five-minute warm-up walk. Then alternate 90 seconds of jogging and two minutes of walking for a total of 20 minutes". Sedan medan man springer så säger en röst typ "begin running" eller "start walking".

CelsiusT
10/14/13, 12:44 PM
#144

Körde hela C25K förr-förra hösten. Gick ner 10kg med den ;P
Tyvärr så slutade jag springa då jag fick pojkvän, gick upp i vikt igen =/

Började sedan köra igen förra sommaren, men hann bara till V3 innan jag kom av mig.

Började nu i höst igen, och körde ihop med en kompis. Men så blev vi båda sjuka, så just nu har vi en liten paus (har väl inte sprungit på 2v nu tror jag, gräslig förkylning med feber å sån skit). Vi hann springa till V6D1. Men gissar att vi får gå tillbaka lite när vi drar igång igen. Får se när vi är tillräckligt friska att dra igång igen. 

Tycker den är jättebra att springa efter ;P Har Ullrey's podcast som jag lyssnar till när jag springer.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Stephanie
8/20/14, 12:30 PM
#145

Puttar lite på den här tråden och kan stolt berätta att jag börjat med C25K igen och är klar med de tre första veckorna! 😃 Mitt allra största hinder när det gäller regelbunden träning är att jag har så himla lätt för att bli sjuk och att jag är sjuk i flera månader i sträck… När jag skrev förra gången i den här tråden hann jag ju köra ett enda pass innan jag fick halsfluss, sen tog jag tyvärr inte upp det igen. 

Men nu jäklar! Nu har jag varit ute och sprungit hela 9 gånger på två och en halv vecka. Känner mig så bäst! 😂 Första passet, W1D1, var suuuperjobbigt. Jag höll på att dö efter en minuts jogg… Men jag märker förbättringen väldigt fort, för nu den här veckan kunde jag springa 3 min och bara tycka att det var halvjobbigt! Jag har till och med sprungit en extra 3 min-omgång de tre senaste passen 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TeamGolden]
8/23/14, 12:12 AM
#146

Inne på vecka 5 med denna appen och tycker den är bra hittills! Mitt enda minus är att jag springer för fort och jag springer ute en runda på 3-4km och hinner hem innan tiden är ute..haha. Gör allt jag kan för att hålla jämt tempo men slutar med att jag springer på max i ca 20 minuter sammanlagt 🤐

Annons:
JoannaLi
8/31/14, 6:15 PM
#147

Ugh, nu blir jag ju taggad igen, när man har läst om alla som faktiskt har lyckats ta sig till slutet ^^ 

Jag har försökt ett antal gånger förut, men jag har bara rivit upp gamla skador om och om igen, och till slut är det inte ens roligt längre. :/ Men nu när jag har vilat lääänge så tänkte jag prova igen. Jag och Unghästen behöver bond:a, och hon gillar att springa, och jag är lite orolig på hennes rygg, så nu slår vi två flugor i en smäll, så ska hon och jag börja springa lite grann tillsammans! (Jag provade i höstas med Gammel-Gubben i tömkörningssele, men då jäklar var det full sprint framåt, så där skrattade jag bara och gav upp efter halva vägen, men nu så. ^^)

Så nu hoppas jag att jag får en liten spark i baken om jag får uppdatera här, och folk faktiskt ser det :D

Stephanie
9/3/14, 10:25 AM
#148

#147 Gör en egen tråd om det vet jag! :D Gör det till din alldeles egna pepp-och-börja-jogga-tråd som vi kan följa och peppa dig i vet jag!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
9/4/14, 5:11 PM
#149

Själv har jag kört andra passet på vecka fem idag. Det var tuuuungt! Två st 8-min jogg och 5min gång mellan. Nästa pass är ju galet - 20 min jogg! Tror jag kör det här passet minst en gång till först 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
9/12/14, 12:39 PM
#150

Nu är jag klar med andra passet på vecka sex! Det var också sista passet där man får gå i mitten av passet - nu är det uppvärmning och sen bara jogg! Förra gången jag skrev här, #149, skrev jag att jag tänkte köra samma pass en gång till. Men det slutade med att jag körde 20-minuterspasset ändå och ökade det dessutom till hela 24 minuter! Vilken ego-boost alltså! 🥳

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

slarvigt
9/12/14, 9:38 PM
#151

#150 Underbart! Man klarar så mycket mer än vad man tror 💪

Stephanie
9/28/14, 9:53 AM
#152

JoannaLi, hur går det? Kom du igång? :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
9/28/14, 9:56 AM
#153

Själv borde jag springa W8D2 idag. Har redan skjutit på det en dag, men eftersom jag varit ute och plockat svamp två dagar i rad så är mina ben som gelé efter att ha suttit på huk så mycket… :p

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
JoannaLi
9/28/14, 6:09 PM
#154

Nej, jag kom aldrig igång. Jäklarns direkt jag skrev det där blev jag smällförkyld, och två dagar innan jag blev frisk for jag av hästen och landade med hela kroppsvikten på höger sidas höftbenskam, så jag har rört mig med den hisnande hastigheten av en halv kilometer i timmen. Men nu när det börjar ha gett med sig så får jag väl försöka ta mig ut ^^

Stephanie
9/28/14, 8:37 PM
#155

Det låter som jag - jag blir förkyld jämt och ständigt, vilket sätter käppar i hjulet när man försöker vara lite hälsosam och börja träna… Men nu har jag inte blivit sjuk på länge och jag hoppas att det håller i sig! 😃

Jag kom för övrigt iväg på W8D2-passet idag, fyyy sjutton! Det var inte roligt! Men jag klarade det, det är det som räknas, eller hur?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

JoannaLi
9/28/14, 10:54 PM
#156

Ja, att det ska vara så jäkla tajmat också, det är ju helt sjukt imponerande ^^

Heja! Det är absolut det som räknas!👍

Upp till toppen
Annons: