Annons:
Etikettövrigt
Läst 8881 ggr
[Malin]
5/27/10, 12:48 AM

Medlemspresentationer

Hej och välkomna till sajten!

Berätta gärna kort i ett inlägg nedan om dig själv, om din träning och träningsbakgrund.

  • Redigerat 11/2/20, 7:42 PM av Staffan
Annons:
SgtErikson
5/27/10, 4:22 PM
#1

Kristoffer heter jag och bor i Borås med flickvännen och katterna. Jag försöker träna så mycket jag har tid till och det blir oftast gymmet. Styrketräning och löpning brukar det bli då.

Ibland spelar jag även tennis med en kompis!


tantan
6/1/10, 4:54 PM
#2

halloj

Jonathan heter jag. Bor i stockholm med frugan och illrarna och pluggar till sjukgymnast. Spelar handboll, och blir varje år rastlös när säsongen är slut och jag inte längre kan spela. Förutom handbollen blir det styrketräning och löpning

Är det nåt nån undrar såär det bara att fråga =)

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

[Malin]
6/1/10, 8:53 PM
#3

#2 Välkommen hit Jonathan :)

AnneN
6/1/10, 9:00 PM
#4

Hejsan! Anne här, bor i Luleå med sambo och massa djur.

Tränar nog inte så mycket som jag borde göra, men blir en del härliga långpromenader med hundarna. Blev medlem här för att söka inspiration till träning och kanske även finna någon träningskompis i närheten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Malin]
6/1/10, 9:04 PM
#5

#4 Hoppas du hittar inspirationen och träningskompisar! :D Välkommen!

AnneN
6/1/10, 9:04 PM
#6

#5 Tackar Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Lindbygarden
6/2/10, 12:17 PM
#7

Jasmine, bor på södra öland på gård med gubbe, tre barn, hästar, katter o kaniner!

Har före de två yngsta barnen tränat rätt mkt, då combat, spinning,styrka och spåret.

Lagt på mig en rejälv övervikt efter två graviditeter och ett grymt sockerberoende.

Har nu försiktigt börjat igen, men bara powerwalk och lätta styrkeövningar hemma. Har hittat en kost som nu fungerar och vikten bara rinner av så jag är mkt motiverad.

Hoppas här kunna få tips och inspiration av andra med träningsintresse.

Skulle man ha turen att hitta en ölandsbo/kalmarbo att träna med ibland vore det ju guld!Glad

[vaargen]
6/3/10, 7:02 PM
#8

Singel student kille på 36år bor med min katt och min hund i Karlstad.

Tränade hockey när jag var ung men har gått upp sedan jag slutade med det för 20 år sedan(sen kan jag inte skylla allt på mitt x men en hel del är sambo kg).

Började träna på "allvar" förra året(då jag blev singel(konstigt va? ;) )) och har gått ner 25kg och byggt en del muskler under tiden.

bluemary
6/3/10, 7:45 PM
#9

Hej ! Jag heter Anette och bor med gubben min i ett stort
underbart hus ute på landet med 2 hundar och 3 katter.

Har under 20 års tid haft diagnosen fibromyalgi och har
alltså besvärlig kronisk värk dygnet runt.

Själv tror jag att det hela grundar sig på stress. Och om
värken kom i gång  p g a svår stress så tycker jag själv att
den skulle kunna gå över med rätt träning - även om läkarna
säger emot.
Men jag lär ju inte bli bättre av att bo i sängen precis.

Jag har träningsbänk,gamla tyngder, träningsmatta, hantlar
gummiband och ett antal DVD-band.

Genom detta forum så kan jag kanske komma igång och
få hjälp när jag behöver det.

Med vänliga hälsningar !

Sehvrin
6/4/10, 10:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej!

Jag heter Johanna, är 24 år och bor och pluggar i Linköping. Här hittade för ca 4 år sedan den träningsform som har fått mig som träningsberoende: kendo.

Innan jag hittade "min" träningsform hade jag inte gjort något på ett år (det var det första året jag bodde i Linköping) och tidigare hade jag ridit en timme i veckan (vilket var jättekul) och plågat mig igenom skolgympan. Skolidrotten var bland det värsta jag visste, särskilt uppvärmningen när man sprang och jag alltid hamnade en halv  sal efter de andra.

Jag var alltså inte särskilt motiverad till att idrotta, men kände efter ett år av stillasittande att jag var tvungen att göra något. Just då höll jag på att läsa en manga som handlade om svärd, så jag valde att testa på kendo, japansk fäktning, och där fastnade jag.

Nu tränar jag kendo tre gånger i veckan (5-5,5 timmar) och utöver det instruerar jag ett juniorpass i veckan. För att bli bättre på kendo har jag också börjat styrketräna lite och springa. Tyvärr är jag lite rädd för att springa, då jag har haft problem med benhinnerinflamation.

Det var väl typ det om mig och min träning: från träningsskygg till träningsnörd Flört Jag hoppas på att få hjälp på den här sidan att komma igång (och hålla igång) min träning utöver kendon Glad

Bifogar en bild på mig själv i kendokläder från igår, då jag och två andra sprang Rydssprånget (2,5 km). Vanligtvis springer jag inte i de kläderna Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Mastre]
6/6/10, 1:48 PM
#11

Jag är svensk men bor numera i Nederländerna. Har haft ett ständigt återkommande intresse för hälsa, kost och träning genom åren. Simning är en favorit, men jag har inte hittat en simhall eller tid då jag kan träna i lugn och ro, så det blir sporadiskt.

Jag har inte orkat sköta om min kropp de sista åren på grund av stress, men det sista halvåret har jag börjat "landa" i normala stressnivåer och kommer nu långsamt igång med sund mat och träning igen.

Har hantlar, skivstång och step-up-bräda hemma plus ett antal böcker och DVD:er och försöker göra träningen så rolig och allsidig som möjligt.

zabelle
6/9/10, 4:22 PM
#12

Hej, jag bor i skåne tillsammans med make, hund och katter.

Har alltid hållt på med träning i någon form. Nu blir det mest löpning, då kan jag ta med hunden och vi får komma ut båda två. När tiden räcker till blir det lite styrketräning också.

När det är riktigt kass väder som inte inbjuder till löprundor tränar jag hemma med Wii active, eller tar hjälp av Pilates DVD.

Ser fram emot träningstips och att hämta inspiration här Skrattande

Zabelle   

Fiona
6/9/10, 5:18 PM
#13

Hej!, Jenny heter jag och är 17 år. Håller på mycket med hästar och marsvin.

Tränar inget utöver ridningen + att jag cyklar 2 km till bussen om dagen. Vill börja springa nu under sommaren och börja med lite lättare styrketräning hemma. Dels för att förbättra ridningen men även för att få en muskulösare kropp och inte bara skinn & ben!

Hoppas att jag hittar motivation & inspiration här inne :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
lallemum
6/14/10, 3:06 PM
#14

Här har ni "Madde", 2 barnsmamma från Åland och ett väldigt intresse för träning, hälsa och kost.

Till största del styrketränar jag, ca 3ggr i veckan, men det blir också en del kondition utöver det.

Ibland kör jag ett gruppträningspass bara för variationens skull, men tror att någon kampinspirerad sport är det enda som kunde få mig att utöva något regelbundet.

Älskar att ta ut mig till max och testa mina gränser.

[Malin]
6/18/10, 5:37 PM
#15

Välkomna allihopa!

Hoppas ni kommer att känna att forumet ger er något och är det något ni undrar över är det bara att kontakta mig eller någon av medarbetarna :)

Ikairutan
6/19/10, 12:48 AM
#16

Ika heter jag och är 30 år gammal, bor i Trelleborg med mina tävlingshundar och mina 2 katter. i februari i år hade jag en hjärninfarkt som slog ut hela kroppen, fick lära mig att sitta upp, klä på mig, äta och gå igen, har återhämtat mig så pass mycket att det bara är ytterdelen av högerarmen jag fortfarande inte har riktig känsel i.

sedan aprilmånad ser mina dagar ut så här: När jag inte tränar hundarna i spår och lydnad tränar jag boxning på boxningsklubben 3-4 dagar i veckan sedan någon månad tillbaka, utöver det styrketräning 2ggr i veckan. har även Nintendo Wii aktive plus hemma som jag brukar köra någongång i veckan.

Hoppas på vidare inspiration och möjligheter via denna siten.

[Malin]
6/21/10, 12:43 PM
#17

#16 Välkommen Ika! Skönt att du har återhämtat dig såpass mycket och jag hoppas att du kan inspireras av andra medlemmar på den här sajten :)

LaSadie
6/22/10, 12:42 AM
#18

Hej!

Anna heter jag, född -83. Är just nu i sluttampen på min utbildning och är snart klar Folkhälsovetare med en knapp inriktning på social ojämlikhet i hälsa.

Har alltid tränat på något vis. Var väldigt aktiv som barn och kunde inte sitta still. Det hjälpte ju inte att den fotbollsklubb som knyter samman hela hålan jag kommer från var precis utanför huset (och att pappa var tränare, några omgångar ordförande mm.) Glad Men började träna fotboll från det jag gick till 17, red 10-20 år typ, tränade friidrott men har problem med fötterna som vi inte förstod då utan att det bara var "växtvärk", karate ett tag, balett. Har testat en massor men inte riktigt fastnat för något mer än springa, fotboll och ridning.

Men har alltid sprungit, älskar att bara ta på mig skorna och släppa allt… underbart…. Så nu springer jag så mycket mina fötter tillåter =) Har inte ro för gymträning men har försökt det, slutade när jag flyttade från Linköping till Västerås. LiU har ett så bra campushall som underlättar träning för studenter. En verklig förebild till andra högskolor och universitet.

Ja… det var la det :D

Fridaaaa
6/29/10, 12:32 PM
#19

Hej!
Frida heter jag, 20 år gammal som bor tillsammans med Sambo & djur :) Håller inte på med någon träningsform just nu, men ska börja gå längre promenader och cykla med så att man kommer upp med bra kondition igen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tantan
6/30/10, 6:01 PM
#20

välkommen!

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Annons:
ingvarisbjorn
7/3/10, 1:01 AM
#21

Hej på er, Marielouise heter jag!
Har tränat större delen av livet, är dock bara 19 år fyllda ännu, men har hunnit med en del ändå. Min favoritträningsform stavas löpning och i år genomförde jag mitt första marathon i stockholm tillsammans med min lika löparbitna syster Glad

Är i övrigt mycket intresserad av kost och hälsa och smyger lite inne på viktminskning i fokus. Bor tillsammans med sambo och kanin i soliga Karlstad, där jag gärna förärar löparspåren i de värmländska skogarna flera visiter i veckan!

Det är himla roligt att vara här, kul att så många träningssugna kan samlas på ett och samma ställe!

Juvela
7/5/10, 8:54 PM
#22

Hejhej!

Jenny, 27 år och nyligen uppflyttad till nynäshamn för att bo med min fästman.

Jag har tränat mer eller mindre aktivt sedan jag var 15 (om man bortser fritidsaktiviter innan dess).

Aktiviterna har varit blandade men gym och olika gympass har alltid varit återkommande. I år har jag tagit steget (igen) att anmäla mig till ett lopp och hoppas att jag verkligen hinner få tummarna loss och komma i hyfsad löpform till dess. :)

Annars e min favorit bodycombat. :D

Kul att man hittade hit. Vilket jag gjorde tack vare maliniform-bloggen (sajtvärdens blogg).

Ser fram emot intressanta diskussioner och bra tips! :D

Mvh

Jenny

liwa
7/25/10, 3:27 PM
#23

HEJ!

Jag heter Linda. Jag är ensamstående med mina 2 barn så det där med träningstider är svårt att hitta.

Nu har det precis öppnat ett CURVES vid mitt jobb så då kan jag passa på att träna på lunchen.

Har tränat nu i ca 2 månader och det går väll inte så jättefort framåt. Känner mig lite otålig då jag tränar 3-5 ggr/v.

Tänkte att den här sajten kunde få mig lite mer motiverad och att jag kanske kan bolla lite träningsfrågor med er här ibland.

mvh Linda

Bergspuman
8/1/10, 3:17 PM
#24

Hej hej,

Mirjam heter jag, har tränat i många år fast i perioder, framför allt gymträning, även en del Svettisgympa i början av 20-åren. Men ett diskbråck 1994 satte stopp för aktiviteter som springa, hoppa, osv. Efter det tog det runt 5 år innan jag slapp ständiga smärtor i ryggen, har fortfarande besvär av det av och till. Men rätt sorts träning och framför allt variation - inga ensidiga rörelser - håller ryggen nästan helt i schack.

Kört stavgång och cykling och vissa gymövningar fram till 2006, då det blev skilsmässa som vände upp och ner på tillvaron.

Efter det har det tagit så lång tid som tills i år innan jag förmått mig att sätta igång med den organiserade träningen igen. Har anlitat en PT på mitt gym och kör där igen sedan ca midsommar. Siktar på att få tillbaks den goda form jag hade så sent som 2005 och naturligtvis att få bort de överflödskilon jag lagt på mig.

Sist men inte minst, är jag intresserad av att lära mig spela tennis, även om jag inser att ryggen kanske inte tillåter det! Har iaf skaffat racket, och min särbo är tennistränare på deltid.

[Malin]
8/1/10, 3:35 PM
#25

Det är så roligt att veta lite mer om er!
Välkomna hit allihopa..

Musiken
8/17/10, 2:59 PM
#26

Hej!

Amanda heter jag och ar numera bosatt i Carlisle pa skottska gransen :)
Jag ar en riktig periodare nar det kommer till traning och halsa, och varje gang jag kor igang sa lovar jag mig sjalv att jag ska halla uppe det den har gangen, men sa fort det blir avbrott i mina rutiner (sjukdom, aktivitet som krockar med traningen, helt slut efter jobbet osv) sa tappar jag helt traden och har jattesvart att komma tillbaka in i traningen.

Jag behover tappa ca 5 fruktansvart envisa kilon till (har redan tagit mig ner 10kg fran min startvikt) och vill ha mera ork! Jag ar ofta helt slut psykiskt, vilket tar ut sig i fysiskt utmattning ocksa, men har markt att jag far lite mera ork och sover lite battre nar jag tranar, sa jag vill verkligen forsoka halla uppe motionen nu.

Mitt mal som jag jobbar mot nu ar att orka ta mig ut och springa 3 ganger i veckan, med start pa 4,5km, vilket sa smaningom ska jobbas upp till 16km.
Utover det sa satsar jag pa att kora 8 minute-programmen (buns, abs, arms och stretch) 3 ganger i veckan ocksa.

Hoppas pa att sajten ska lyckas hjalpa mig halla min motivation uppe.

[YlvaP]
8/21/10, 12:43 AM
#27

Ylva heter jag och jag är 32 år gammal. Jag var väldigt aktiv som barn och tonåring men det blev ett adrupt slut på träningarna när jag var runt 18år. Sen har jag försökt att träna men alltid fallit tillbaka till mitt stillasittandes vid datorn plus jobb.

Jag har sökt mig hit i hopp om att få tips och idéer på vad och hur jag kan träna igen.

Annons:
fotokrafs
9/11/10, 8:13 PM
#28

Jag heter Elin och är född 1983. Började springa/träna den 30 juni i år, tidigare ingen träningsbakgrund mer än "vardagsmotion". Anledningen till att jag började träna var att få tillbaks matlusten (?), gå upp i vikt (?), få bättre kondition (?) och ångestdämpning ( ). Har ett snitt på 20 minuters träning per dag sedan jag började (vardagsmotion ej inräknad).

Gillar mest att springa/jogga, vandra/gå, cykla och spela badminton. Och bland mina "träningsredskap" gillar jag mest löparskorna, cyklarna (plus tillbehören), dörrtrapetsen och datorn (minskar trisstessen när man tränar inomhus). Målet (springa) är att kunna klara en mil på 01:05:00, känns inte avlägset. Delmålet 5 km är avklarat.

Det jag gillar mest med att springa/cykla/gå är att få vara ute i naturen, "äventyret" att se nya platser, tillfredsställelsen att klarat backen/slingan/passet, känna sig pigg och ha massor av ork. Skönt att röra sig helt enkelt!
Andra plus är att njuta av tidiga sommarmornar (tyst och folktomt ute) och maken; bästa träningssällskapet - en att tjôta med och spurta mot. Det jag inte gillar lika mycket är folk, skador/sjukdom, lagidrott och enformighet

Skulle vilja testa kajak/kanot/kanadensare, klättra, mountainbike, rollerblades. Vill ha… Varje gång jag går in i en sportbutik eller friluftsbutik så väcks "ha-begäret" till liv, dreglar över skor, kläder och redskap. Men jag håller mig, har ändå inte pengarna. Fast när maken frågade om jag kanske skulle skaffa mig en racer så blev jag alldeles våt av tanken, men då måste jag nog träna mer på hans racercykel och se om det verkligen är något för mig. En racer med all utrustning kostar ju en hel del.

_Mina tips till andra nybörjare:
-ta det lugnt, träna inte för mycket, spring inte för fort
-träningssällskap, att snacka med under passen,  hjälper till att hålla lagom tempo   och trygghet om något händer
-omväxling, variera dig så blir nog risken mindre att du tröttnar
-något att dricka, äta efter passet
_-ha skoj, skit i andra :Þ

fia-mia
11/3/10, 8:58 PM
#29

Jag heter Mia och bor i Norrköping. Tränar just nu fridrott och självförsvar. Tycker självförsvar är roligast, motivationen inom friidrotten har minskat, tyvärr. Fyller 15 i vår och kommer då börja gymma. Finns så mycket jag vill träna men tiden räcker inte till allt. Vill som sagt börja gymma men även börja simma. Utöver attt träna bra försöker jag äta rätt för att hålla mig i form. Förutom att träna fotar jag, tränar hundar och är med mina vänner.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

zabelle
11/4/10, 9:05 AM
#30

Välkomna hit alla nya medlemmar Skrattande

Zabelle   

XeZafir
11/4/10, 6:44 PM
#31

Har just påbörjat min löpträning…först och främst för konditionen, sen viktminskning och sist för att må bra helt enkelt.

Tidigare har jag verkligen tyckt att det var rena idioter som är ute och springer men efter att börjat…det är ju underbart!

Så varför började jag med just löpning? Billigt och enkelt. Ingen startkostnad för att jogga, bara på med ett par skor och ut i naturen. Enkelt för oavsett var jag är kan jag träna.

Men även då jag tycker det är härligt har jag fortfarande svårt att komma ut! Just detta steg att ta på sig skorna och komma ut. Sen känner jag mig så dum ännu, för jag flåsar som en tok ganska snabbt…som sagt konditionen är inte alls bra. Men när jag kommit över steget ut och flåsar på så bara älskar jag det.

Hur länge tror ni att det steget att ta mig ut kommer att finnas?

Honestyisdead
11/7/10, 5:17 PM
#32

Nina här. Bor i Helsingborg i en etta. Är särbo.
Just nu har jag en paus i min utbildning (restaurang) och fokuserar på min viktnedgång.

Intressen är matlagning och djur :)

På måndag köper jag mitt träningkort på badhuset här i stan. Kommer köra mycket lösa vikter, det gillar jag. Kommer även testa på box pass och vattengympa och jag hoppas jag fastnar för ågot av det.

Hemma cyklar jag på min motionscykel varannan/var tredje dag. 1 mil per gång.

Har 20-30kg att gå ner, och jag vet att det tar tid.
Som hjälp har jag dragit ner på kolhydrater, vilket redan gett resultat. Är inne på första veckan.

KitoBonito
11/25/10, 7:53 PM
#33

Anna heter jag och fyller snart 20. Student, bor ensam med min fina hund och försöker leva ett så bra liv som det bara går. Jag tränar kampsporten Kung fu som jag ÄLSKAR. Har förut inte tränat något speciellt utan har alltid väntat på chansen att få börja med just detta. Och för snart ett år sedan satte det igång. Kämpar tyvärr med benhinneinflammation just nu så jag har fått pausa under en månad vilket jag liiiider av… Förhoppningsvis kan jag snart börja sakta igen.. Längtar!

LisaF
11/28/10, 6:56 PM
#34

Va kul det är och läsa lite om er alla! varmt välkomna hit ska ni vara i alla fall Glad!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Annons:
Howliten
12/20/10, 9:52 AM
#35

Sanne heter jag och tränar sådär lagom tror jag. Bor i Åhus på Skånes ostkust. Man och barn och katter. Egenföretagare, så många andra intressen blir det inte tid för.

Träning har inte följt mig genom åren utan jag började lite smått för ett par år sedan med timslånga promenader. Numera springer/joggar jag gärna ett par ggr i veckan och styrketränar 2-3 ggr i veckan också. Lite poweryoga blir det också i perioder.

Jag är glad. Är du?

[Malin]
1/4/11, 1:26 PM
#36

#35 Välkommen hit till Träning! Om du undrar över något är det bara att fråga, skicka PM eller maila!

Soffe
1/22/11, 4:03 PM
#37

Trevligt med ett forum om träning som är ett av mina stora intressen :-)

Heter Sofie och min bakgrund är styrketräning som intresserar mig mest. Har tränat på gym i 1,5 år ungefär, innan dess bara lite till o från. Så mitt intresse har ökat man kan säga. Kosten är ju så viktig oxå att även det är jag intresserad av :-) Tränar 3-4 dagar i veckan och nyligen har jag anlitat en online-pt. Det ska bli intressant o se hur det fungerar eftersom man inte träffas irl, utan bara mail o lite telefonkontakt om allt.

Hoppas för övrigt att det blir lite mer ös här på forumet :-) Så kul o lära sig mer o dela med sig av det man har lärt sig :-)

[Axia]
3/14/11, 9:13 AM
#38

Hej allihopa! Linnéa heter jag, 21 år, från Skellefteå. En glad o sprallig träningsnarkoman (numera under kontroll). Blev frälst när jag började styrketräna för 5 år sedan. Dock haft uppehåll på ca 1,5 år tills rätt nyligt efter en period av ortorexi och ätstörning och efter att ha levt i ett destruktivt förhållande, men är i dagsläget frisk (relativt) och har äntligen fått mitt liv tillbaka.

Just nu tränar jag mest bara thaiboxning, 2-4 ggr/vecka, och utöver det så blir det många raska promenader med hunden. Satsar på att nu även återinföra styrkepass allt eftersom jag orkar och hinner med=)

Är LCHFare och kör också periodisk fasta på det. Fungerar alldeles utmärkt för mig.=)

Kram på er

BlitZ
3/22/11, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Hej allihopa!

Jag är 29 snart 30 och bor i Malmö. Började med nyårslöfte 2009/2010 (kombination med en kommande 30 årskris hahaha) om att gå ner i vikt för jag var trött på att va överviktig. Jag gick ner ca 25 kilo på 8 månader och är så himla glad för min prestation!! :D Jag har nu blivit ett träningsfreak. Jag tränar helst styrketräning 3-4 ggr i veckan men gillar de flesta aktiviteter. Ser fram emot Sommaren så att Inlines kan användas ordentligt! :)

Min filosofi är att försöka göra det så naturligt som möjligt utan tillsatser förutom proteinpulver.

Min väg till förlorade kilona gick från att jag halverade allt jag åt, sen gick det över till att äta mer nyttigt och började träna mer regelbundet. Simmade väldigt mycket som jag tror gjorde mycket. Började sen att äta oftare med en mer balanserad kost och det har gjort att matlagning har börjar bli himla kul och fantastiskt va gott man kan få till det med nyttiga saker. :)

Jag är glad och positiv som person! :D

Hej allihopa!
Christian

Honestyisdead
3/22/11, 11:03 AM
#40

#39 Grattis till din stora prestation :D Härligt med solskenshistorier, det får oss andra mer taggade :)

Hur såg din kost ut? Behöver själv lite tips. :)

BlitZ
3/22/11, 11:37 AM
#41

#40 Tack!! :D

Jag hjälper gärna till! Gör ju bara allt mycket roligare när man kan få ge lite inspiration Skrattande

Jadu, hur såg kosten ut? Det som är viktigast är väl egentligen att man använder sunt förnuft. Man får ju ta det sansat och inte gå hardcore på en gång känner jag, för då är det så lätt att tappa motivationen eftersom att man ändrar för mycket för snabbt och vill se resultat med det samma. Det där med att på diet känner jag lite "nja" över eftersom det låter temporärt och vad händer sen när det är över? Då är det många som går tillbaka till sina gamla vanor och man går upp kilona snabbt. Det farliga med att gå på sparlåga är att kroppen kommer att anpassa sig efter det och när den vanliga kosten kommer som man alltid haft innan dieten så vill den lägga på allt igen så snabbt den kan för "säkerhetsskull". Jag tycker att man måste ändra sin livsstil för att gå ner i vikt och sen som jag tror är det svåraste; att behålla vikten. Vad jag har hört så tar det ca 2 år innan kroppen har anpassat sig till den nya andelen kroppsfett och inte vill lägga tillbaka fettet som man har förlorat. Jobbigt men viktigt att veta.

För mig funkade det nog så bra för att jag tog det i stadier. Åt fortfarande på Burger King men skippade läsk och pommes, pizza käkade jag bara halva och käkade godis men med måtta och inte lika ofta sen började jag intressera mig mer för att äta sallad och liknande. Efter tag började det komma naturligt. Sen blev jag riktigt intresserad av stark mat och det är mer eller mindre en kalorifri kryddning PLUS att det ökar ämnesomsättningen och man förbränner mer. Win-win! Cool

Jag satte aldrig ett huvudmål direkt utan hade mer delmål och sen satte ett nytt när det var avklarat. Jag hade typ 5-7 kilos minskningar som mål. Jo alltså visst hade jag ett huvudmål och det var att gå ner de 20 kilona som jag la på när jag bodde 2 år i Dublin :D Guinness is the shit!! Men att gå ner 20 kilo va aldrig nåt jag tänkte på under tiden som var den drivande faktorn. Jag tror det hela blir enklare om man inte siktar för högt och njuter av livet medan man gör det, jo det kan va svårt men det går. Glad

Sen tycker jag att man måste röra på sig mer för att gå ner i vikt och det behöver inte heller vara hardcore men att man gör nåt, och det MÅSTE va kul annars kommer du att sluta med det efter 1 månad kanske. Börja dansa, spela hockey eller simma, bara nåt som får dig igång. Att ta raska promenader är jättebra förbränning. Man får mer energi av träning och man blir mer positiv plus att man förbränner kalorier. En win-win igen, ser man på Cool

MEN nåt som är viktigt att förstå är att det kan ta lång tid innan kroppen ger respons viktmässigt. Det tog nog nästan 2 månader innan jag på allvar började gå ner i vikt och därför tror jag det är viktigt att man inte sätter ett för stort mål i början.
Sen glöm inte att belöna dig själv med nåt gott också, en liten 30 grams chokladkaka (sån där barnstorlek du vet Glad ) räcker jättebra eller liknande. Sen har inte ett lager godis hemma utan köp en åt gången.

Jag vet inte riktigt om jag hjälpte så mycket men det hela är mental inställning och såna där "quick fixes" som soppdieter och liknande funkar jättebra men sen när det är slut så kommer kilona tillbaka. Bättre att ändra på livsstilen successivt till nåt hållbart. Skrattande

/Christian

Annons:
[Malin]
3/22/11, 1:38 PM
#42

#39 Välkommen hit och grattis till din viktnedgång!

Jag har själv hållit på sen 20/9 och har än så länge gått ner 19 kg, men mer ska det bli Glad

BlitZ
3/22/11, 1:56 PM
#43

#42 Tack!

Vad kul att höra!! Med denna sidan så kommer du säkert hålla motivationen uppe för att nå ditt mål Glad

Lycka till!

Christian

Honestyisdead
3/22/11, 2:26 PM
#44

#40 Tack för att du berättade :)

hannakb
3/23/11, 8:51 PM
#45

Jaa, Hanna heter jag. Fyller fjorton i höst.

Har varit vältränad och alert men fick träningssvacka i sexan och blev slapp och fick noll kondis. Men nu efter kort tid av anorexia är jag tillbaka på banan, hoppas jag, och ska försöka träna upp mig till något som känns normalt och bra. :) De träningsformer jag utövar just nu är hopprep, något som ska bli löpning och sen cyklar jag ganska långa rundor då och då.

Söker nog mest efter tips men också motivation här på sajten, inte så kunnig inom ämnet men vill gärna hjälpa till!

[Mharya]
3/27/11, 4:03 PM
#46

Nämen fy på mig som inte presenterat mig, jag som till och med är Medarbetare.

Jag heter i alla fall Maria och jag är 16 år. Jag har alltid haft ett intresse för träning och har provat på många olika sortes träningsformer. Bland annat dans, cirkusgympa, karate, judo, gymnastik m.m. Just nu tränar jag bara hemma och går på bugg en gång i veckan. Mitt mål är bli vältränad och smidigare. Har även några kilos övervikt som gärna får försvinna. ;)

Ni får gärna PM:a mig om ni undrar något.

tokmulle
5/5/11, 10:31 AM
#47

Fyrabarnsmor, som tränat sen jag va tretton. Kämpat hela livet mot undervikt. Numera ligger jag på normalvikt, men då strävar jag minsan tillbaks till den lägre vikten.. ;p Aldrig är man nöjd..

Aldrig gymtränat, men promenerat, joggat, sprungit, cyklat, hemmatränat med egen kroppsvikt från 13-17 års ålder. Sen en svacka på 4 år, pga depressioner och en graviditet. Efter 21 års ålder har jag tränat i perioder, mest hemmaträning med egen kroppsvikt.

Nu jobbar jag upp kroppen efter min 4e graviditet, kämpar ner fem extra kilo (som enligt bmi inte alls är överflödiga, men min spegel säger det, hehe) Tränar pilates hemma för att bygga inifrån och ut, få upp styrkan i kroppskorsetten (blev väldans stor om magen senaste graviditeten) och försöker komma ut med vagnen på grusvägarna varje dag..

Drömmer om ett hemmagym (bänk o diverse vikter, hantlar, gummiband och träningsdvds finnes, men önskar mig en ribbstol och lite annat skojjigt oxo. Sist men inte minst ett spegelklätt rum står högt på önskelistan) :D

Min största skräck är att bli lat o svullen, och inte längre få höra "va?! Är dom där ungarna DINA??! Du ser ju inte ut att ha varit gravid ens en gång!" ;)

Snacka om att man är bekräftelsetörstig! :p

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

[Malin]
5/5/11, 10:32 AM
#48

Vad kul det är att läsa om er, välkomna hit allihopa!

Annons:
mandizen-
7/9/11, 2:59 AM
#49

Amanda heter jag, 22 år gammal från Umeå. Kikade runt lite på iFokus och hittade den här sidan. Nu hoppas jag på att det är fler som inte gett upp beachen 2011?:)

Jag spelade fotboll, innebandy och dansade tills jag började gymnasiet. Har tagit några springrundor emellanåt men inget jag hållit uppe vidare länge.

Började träna en del konditionsträning i Maj. Märker stor skillnad redan nu.
Försöker springa några dagar i veckan för att nå mitt mål på 7km sista augusti!

Kul att hitta hit!:)

vildengel
7/31/11, 2:14 AM
#50

hej!

jag är född -79, gift och bor i hus någonstans i södra delen av landet. arbetar på en psykiatrisk akutvårdsavdelning på ett större sjukhus samt pluggar till sjuksköterska.

är och har alltid varit mycket intresserad av träning och kost. under åren som gått (från att jag var ca 17 år) har jag tränat b la core, body pump, step up, olika former av yoga, power walking, crosstraining och styrketräning. de senaste åren har fokuset helt klart legat på styrka och yoga.

är medlem på ett fint gym med duktig och trevlig personal. 

ska bli trevligt att prata träning med andra för att få andra kunskaper och infallsvinklar! :)

BitteS
8/7/11, 11:05 PM
#51

Hejsan. Jag heter Britt-Marie och är snart 56. Bor i Uppsalatrakten och är sambo. Har två vuxna döttrar. Jag började träna i februari i år. Försöker komma iväg till gymmet tre ggr i veckan. Kör kondition och styrka.

Största anledningen till att jag började träna var att jag ofta kände av ryggen på jobbet. Sen är jag dessutom överviktig och bekväm av födsel och ohejdad vana. Har aldrig tränat så här förut och har väl mest bott i soffan på fritiden. Alla mina hobbyintressen är av de stillsamma slagen utom att gå i skogen och leta svamp på höstarna.

När gymmet stängde för sommaruppehållet så flyttade jag träningen utomhus och har till min förvåning lyckats springa 2 km utan uppehåll. Jag var såå lycklig när jag var klar! Jag kommer inte ens ihåg att jag sprang som barn, så för mig var det stort att klara av det.

Som mål har jag att nästa höst när det blir ny hälsokontorll på jobbet ska vara i mycket bättre form än vad jag var förra året. Det är aldrig försent att börja träna. Det gäller bara att ta första steget och träna i sin egen takt.

Jag har fått en del kommentarer av en senig man på gymmet, att det jag gör inte gör någon nytta. Man måste ta i var hans kommentar. Detta sa han till mig medans ha sprang allt vad han hade på löpbandet och höll fast sig med armarna för att han inte skulle fara av bandetSkrattande. Jag sa bara jaha. Han visste väl inte vad jag hade för mål med min träning. Bara det att jag var på gymmet var bra mycket bättre, än att jag suttit där jag brukar sitta.

ina3
9/15/11, 11:29 AM
#52

Hej!

Har hittat att det finns ett träningsform här på iFokus också, härligt! Mitt namn är Carina och jag är 38 år bor i västra sverige. Har aldrig varit intresserad av bollsporter och har därför aldrig heller varit med i div cuper och annat som mina vänner var med i. Men när jag var 16 år hittade jag Step, eftersom jag älskar musik så blev träning helt plötsligt roligt (jo jag dansade men aldrig så man uppfattade det som en sport).

Efter mina barn föddes tog jag träningen ett steg längre och blev antagen samt utbildad instruktör/ledare för Step/aerobic, core och medeljympa (inte allt på en gång utan har successivt utbildat mig). Förutom det tränar jag också styrketräning,  spinning och yoga.

Det viktigaste för mig med träningen är att den är utmanande, effektiv och rolig!

~ Medarbetare på Tarot ~

flisan708
10/4/11, 6:39 AM
#53

Hej!!!

Lisa heter jag, blir snart 37 år. Är till yrket sjuksköterska, ett jobb som jag älskar. Ensamstående utan barn, bor i Borlänge. Dialekten har jag och vissa ord som stavas med o uttalas med å, sen blir vissa korta meningar till ett ord. Osv.

Under årens lopp har jag tränat av och till på diverse ställen eller själv. Sedan snart två månader så går jag på Friskis och Svettis och nu känns det som om jag äntligen hittat rätt. Vilket ställe, vilka människor!!! Det är så kul att åka dit!!! Det som jag går på mest nu är basjumpa, spinning bas och medel. Ska plocka in gym delen med snart. Kanske blir det i nästa vecka då jag jobbar lite mindre och kan boka in en tid med gyminstruktören. Mitt mål med träningen är att gå 2-4 gånger i veckan, allt lite beroende på hur jag jobbar. Jobbar heltid natt så mitt liv är inte som alla andras.

För cirka 6 år sedan gick jag ner 30 kg i vikt. Hållt mig skapligt, nu har jag dock legat 8 kg över min trivselvikt. De håller jag på att brottas med nu, för jag vill inte ha tillbaka det livet som jag hade då.

#16 När jag läste om dig så blev jag väldigt berörd, du är fantastisk!!

#39 Vilken historia du har Christian, vad duktig du har varit.

Tycker Ni alla andra är fantastiska med, för alla har vi en historia med olika resor i livet som gjort oss till dem vi är.

Är helt ny på detta forum och hoppas att kunna inspireras av Er alla. Sen att kunna diskutera kost, hälsa träning är alltid kul.

Kram till Er alla!!!

[Malin]
10/18/11, 6:16 PM
#54

Välkomna hit till sajten allesammans!

fotogymnast
1/3/12, 1:09 PM
#55

hallå!

Rebecca heter jag är en 15-årig tjej som brinner för träning! Har elitidrottat sen jag var 8 år, först truppgymnastik till oktober 2011 och sen hade jag en liten kort cheerleadingkarriär i ca. 1 ½ månad, då i laget som är regerande svenska juniormästare. Då jag går sista året på högstadiet och måste fokusera mycket på skolan så hade jag helt enkelt inte tid för elitidrottande då det var viktigt med 100 % närvaro 4ggr i veckan.

Trots att jag tränade 12 resp. 9 timmar i veckan brukade jag vara ute och springa och köra styrka på rummet, ofta en gång i veckan. Så jag har alltså alltid älskat att träna! Nu, när jag inte tränar någon sport är det gymmet som gäller! Ska köpa gymkort för den här terminen och planerar att köra 2 ggr i veckan där plus ett magstyrkeprogram på några minuter två gånger i veckan. Jag tränar dessutom några 10-åriga tjejer i just gymanstik, och tro mig, det är träning det också! Lyfta runt barn i massa övningar är inte så lätt som man kan tro ;)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
isafisa
1/10/12, 1:16 AM
#57

Hallå hallå :)

Isabelle heter jag, bor med sambo och en drös djur i Luleå, bland annat hund :)

Tränar regelbundet på gym och älskar alla typer av dans. Zumba, Afro, Bugg - allt är lika kul :) Jag har precis gått ned i vikt till min trivselnivå men nu vill jag ju ha muskler också! Försöker läsa allt jag kommer åt och vill lära mig mer om hur man får ut det mesta möjliga av träningen!

Tränar även en hel del hemma med den egna kroppen, är enklast så när man har mycket att göra och inte har tid att åka in till gymmet!

[Driva]
1/18/12, 12:49 PM
#58

Hej hej

Linda heter jag och bor i GBG.

Jag hade i princip aldrig tränat något någonsin annat än en kort period på gym när jag gick hos en sjukgmnasy, men det var bara ett par gånger… Sen har jag ridit hela min uppväxt men ingen direkt träning.

2008 bestämde jag mig för att jag skulle göra lumpen så jag började träna på gym, först bara gym sedan bytte jag till fysiken och började gå på klasser, samt var ute och löpte en del. Jag byggde upp ganska mycket muskler, men sen gjorde jag lumpen och som de flesta andra så tappade jag väldigt mycket.

Så har träningen legat ganska mycket nere, men nu i höstas började jag träna igen, och ska nu försöka bygga upp det jag tappat och försöka minska kroppsfettet lite också. Jag tränar på sportlife, kör mest spinning, iw och cx. Jag har nu även börjat komma ut och löpa lite smått med hunden också.

Jag har även blivit diagnostiserad med Vocal Cord Dysfunction vilket gör att om jag anstränger mig hårt drar mina stämband ihop sig vilket gör att jag får en form av andnöd. Tyvärr innebär det att jag inte kan preseter så bra som min kondition egentligen är, men jag försöker kämpa på ändå.

FrökenFrisk
1/23/12, 5:05 PM
#59

Halloj!

Jag har läst idrott på olika nivåer och är allmänt intresserad av kost, träning och allt där till. Har jobbat som idrottsmassör (Diplomerad och cert. massageterapeut). Så jag har jobbat med att ge träningstips, utreda små träningskador rent muskelärt osv.

Är tyvärr en periodare när det gäller träning. Det finns två lägen på mig, ON eller OFF. Nu är ON-knappen intryckt igen och träningen ett måste.

Hoppas på inspiration hos er! Kul att hitta hit!  Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

johannagudinge
3/6/12, 6:57 PM
#60

Hej.

Johanna heter jag. 18 år gammal. Kastar varpa, rider och kör häst, dansar orientaliskdans och satsar på formen till beachen 2012! Drömmer om att bli PT.

följ mig mer på http://johannastraining.blogg.se

Johanna Gudinge

Min blogg

koj
3/6/12, 8:19 PM
#61

Heje!

Koj heter jag och fyller 19 till sommaren. Burkar träna på F & S och största målet är att styrketräna så att, framför allt, benen/låren blir större, hehe. Något jag nojat över sedan högstadiet men det går framåt fast OTROLIGT SEGT. Hur som helst, jag kämpar!
Förutom träningen & plugget hänger jag mycket med mina vänner, härjar ute i stockholm nattliv och längtar efter att ta studenten i sommar!

| koj.

WinterPrince
3/19/12, 1:45 PM
#62

Hej!

Jag heter Emelie, och har nyligen upptäckt det här med träning.

Har sedan många år tillbaka hållt på med hästar, och har i dagsläget en egen häst. Det har varit den "enda" träning jag har gjort, gympalektioner i skolan har alltid varit pest och pina.

Har sedan nyår gått ner 7kg i vikt och har börjat träna så smått. Vi har det väldigt förspänt med gym på jobbet, och lunchträningar i hallen vissa dagar.

Nu är jag där 2-3 dagar i veckan och närmsta målet är Växjöloppet 1 Maj.

Jag bloggar också på http://etthundrafyrtioenkilometer.blogg.se

Annons:
Maja2
3/25/12, 1:50 PM
#63

Hej, Maria 46 år. Bor utanför Skellefteå i norr, med mina tre hundar.  Träning har jag hållit på med i ca 20 år.  Det har genom åren varierat lite, det jag hela tiden haft som bas är lättare löpning (mer som meditaion) core, och spinning. Vissa år har det blivit mycket i gymmet, vissa säsonger mer dans som zumba och afropower dance. För tillfället är det spinning två  gånger i veckan, core och box, förutom löpningen.

Carrolinline
4/18/12, 10:21 AM
#64

Hej! Carro här 20 år ifrån skåne. Jag har för någon månad sen börjat träna för första gången i mitt liv på gym.. Tröttnade på att vara lat och seg, har lite svårt för att ta mig till gymet men det går haha får tvinga mig själv, för jag vill ju igentligen. Mitt mål är att jag ska orka mera bara och inte vara lat för jag är inte överviktig alls, inte ens lite lite vilket är lustigt då ja bara suttit på röven hela livet :) Den enda "sporten" jag gått på är skytte , och där behöver man inte anstränga kroppen något.. Så på denna sidan hoppas jag hitta lite tips och sådära motivation att jag ska få ork att pallra mig till gymmet, som bara ligger 2 minuter från min lägenhet………Skrattande

brusida
5/2/12, 11:23 PM
#65

Hejsan Ida heter jag och älskar verkligen att träna! :) har hållit på med olika sortes träning, dans, ridning, fotboll, boxning, styrketrätning, innebandy och olika grupppass :) 
Mår alltid så bra efter ett tränignspass, just nu så har det blivit lite mindre träning när jag flytta till falun men börjar komma igång igen ^^
Lite kort om mig :P

[Suddagumman]
7/1/12, 1:10 AM
#66

Ullis, 39 år här.

I min ungdom tränade jag aerobics 2 ggr/veckan. Sen fick jag barn och slutade träna.

Började träna igen för några år sedan. Då höll jag igång med raska promenader, stavgång och simning.

I höstas blev jag medlem på ett gym här i stan. Har kört styrketräning fram tills för ca 1,5 månad sedan då jag även började med indoor walking, cxworx och core. Älskar det! Tränar för närvarande mest det och mindre ren styrketräning.

Försöker träna MINST 3-4 ggr/veckan. Gärna mer om jag hinner.

Emma-lundqv
7/4/12, 8:32 PM
#67

Hallå på er!
Jag heter Emma, är 20 år och har varit träningsintresserad så länge jag kan minnas. Har tidigare pysslat med allt ifrån friidrott till ridning men numera tränar jag aktivt i form av styrketräning och löpning. Personligen siktar jag på en sund, stark och musklad kropp - det roligaste med träningen är att se hur mycket man faktiskt kan påverka och förändra sin kropp!


NancyAlke
7/7/12, 11:31 AM
#68

Hej!

Jag heter Nancy och är 48 år. Den 15 maj satte jag, för första gången i mitt liv, foten i ett gym och sedan är jag fast. Jag har gått ut stenhårt genom att skaffa en PT, vilket gör att jag inte "kan komma undan". Tycker att det är jättekul och ökar nog träningen mera än vad min PT räknat med ibland ;)

Målet är att bygga muskler som orkar dra runt min tunga kropp så att jag ska orka bränna lite fett av kroppen så småningom. Lider av ett gäng sjukdomar och äter en massa mediciner, så jag har en del odds emot mig… men det ska nog gå ska ni se ;)

HannaM
8/3/12, 1:04 PM
#69

Jag tycker det ser ut som jag missat att presentera mig här trots att jag till och från varit här i stort sett sedan sajten kom igång.

Jag heter Hanna, är född -86 och älskar att träna och röra på mig. Att bli stillasittande dag efter dag är det värsta jag vet. För tillfället spelar jag handboll och påbörjar min 18:e säsong nu i höst. Jag är också tränare för ett lag med killar som är mellan 11 och 13 år. För ett drygt år sedan började jag klättra och ägnar nu ganska mycket tid åt det, en vanlig vecka kör jag oftast fyra pass i klätterhallen.

För att hålla mig i form och för att kunna orka med och förbättras inom handboll och klättring tränar jag också kondition, för dom två idrotterna är det väl intervall som ger mest men jag kör lite längre pass också för att det är skönt att vara i allmän form eller vad jag ska säga. Jag besöker även gymmet för att träna styrka. Både för att bli en bättre klättrare och för att slippa ha ont i ryggen vilket inträffar så fort jag slarvat med träningen.

Jag bor i stockholm tillsammans med man och fem illrar.

Annons:
[Tilde]
12/21/12, 9:00 AM
#70

Hej hej :)

Tilde heter jag, är 21 år gammal och bosatt utanför Köpenhamn med min danske sambo och alla våra djur. :) Jag har aldrig riktigt varit en träningsmänniska, då jag har tyckt att allt förutom basket, volleyboll och badminton var riktigt tråkigt. I år bestämde jag mig dock för att komma mer i form!

Jag springer 3-6 gånger i veckan, samt kör några övningar styrketräning varje dag (squats, situps, träning med vikter, osv.). Målet är att få bra kondition och synligare muskler - och självklart att bli starkare! JAg vill även styrka mitt immunförsvar då jag väldigt lätt blir sjuk. Obestämd

Fridaaaa
12/26/12, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Hej på er!
Har en gammal presentation, men tänkte göra en ny ;)

Frida heter jag och är 22 år gammal. Bor i Blekinge med min sambo och våra härliga djur ute på landet. Läser till förskollärare.

Jag har skrivit in mig på gymmet och hade tänkt komma igång och träna. Behöver gå ner 8-10 kg som jag har gått upp på dessa 5 åren vi varit tillsammans hehe, "kärlekshantag" :)
Vill komma i bättre form men inte så att jag ser "fitness" ut :) Bara mer hälsosam :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooaaa
12/28/12, 1:27 PM
#72

Jag befinner mig här eftersom jag behöver motivation till att träna. Jag har överrörlighet och kan därför böja mina armar mycket mer än vad man ska kunna. Pga överrörligheten så måste jag träna hela tiden för att hålla allt på plats i axlarna men har även problem med rygg, höfter och knän.

Postitiv presentation osv men det här är jag och varför jag ska träna.

Jag brukar köra sjukgymnastik två ggr i veckan, ridning 1-2 men sedan så försöker jag hinna med promenader osv.

[TheMiko]
1/4/13, 7:22 PM
#73

Hejsan!

Malin heter jag är 39 år i år men det tror jag inte ens själv på Tungan ute bor i Skåne, Kristianstad med man, hund två katter och minst ett av mina två barn.

Har alltid varit en mullig kortis som efter det att min dotter föddes -98 vägde in mig på VV med en startvikt på 85 kilo. Samtidigt sökte jag en utbildning på en folkhögskola där jag valde friskvård som temaämne vilket innebar 14 timmar gymnastik i alla former varje vecka. Gick ner till 50 kilo på den resan. Efter utbildningens slut började jag på gym, styrketränade 2-3 ggr i veckan samt körde 2 boxpass i veckan.

Skilsmässa och en massa felaktiga val i livet gjorde att jag tappade bort träningen. Hade ett par olyckliga år då jag inte tog hand om mig själv alls… Träffade sedan min nuvarande man 2009 och då kröp det på ytterligare en del kärlekskilo. 2011 fick jag reumatism och var sängliggande i stort sett 5 månader då jag pga av smärtor i kroppen inte kunde röra på mig.

En lång tid med olika behandlingar ledde fram till sjukgymnastik i dec 2011 vägde då 75 kilo. Ganska snabbt kom mitt intresse för träningen tillbaks och nu ett år senare väger jag 63 kilo, tränar varannan dag och nu ska jag dra igång med boxpassen igen, försöker även äta bättre. Har även lyckats locka med min man och numera också min son till gymmet så nu kör vi för fullt tillsammans. Gör detta för min egen skull för att slippa ifrån smärtorna även om det känns ibland. Men äntligen ska jag inte vara en tjockis längre.

Stephanie
2/1/13, 4:49 PM
#74

Hej! Stephanie heter jag, född 1990 så jag är 22 år nu. Jag bor i Linköping nu och pluggar första året på civilingenjör IT på Linköpings universitet.

Jag har tidigare ridit lite, men slutade för några år sedan. Sedan dess har jag inte rört på mig alls i stort sett. Är dock en av de "lyckligt lottade" som inte går upp i vikt oavsett vad jag gör. Är en riktig liten godisråtta och har aldrig haft några problem att äta godis till frukost, lunch och middag… Dock tror jag att allt mitt godisätande inte är så speciellt nyttigt för min kropp, även om det inte syns på utsidan.

Skaffade mig ett gymkort för ett år sedan och började gå på pass och gymma lite smått, tyvärr kom jobb och plugg ivägen och det blev mer och mer sällan som jag hann med att gå dit. Nu har jag under hösten försökt komma igång igen med 1-2 pass i veckan, men haft riktigt riktigt dålig motivation till det.

Nu däremot känner jag att den glädjen och viljan att träna som jag hade då för ett år sedan har kommit tillbaka. Det är underbart! Nu är jag laddad för en riktig nystart, med nyttigare mat och mer träning. Blandar hej vilt mellan crosstrainer/löpband, BodyPump, Sh'bam, Core och en herrans massa annat, och nu även gym och rodd (ny favorit!).

Jag hoppas på att få in träningen som en naturlig del av min vardag, samt få bort mitt envisa godisätande. Och ha kul såklart!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Tassy]
2/1/13, 8:41 PM
#75

Tja, Tassy här!

Född 88 och uppvuxen med diverse aktiviteter. 05 skadade jag mig svårt och med tiden upptäcktes en genetisk sjukdom (som alltid har legat i botten och gjort livet surt för mig) och jag blev stillasittandes, periodvis i rullstol. Med mycket jävlarinamma kom jag tillbaka på fötterna och fick en dräglig vardag. Sen råkade jag bränna ut mig totalt och blev sittandes igen, och där står jag alltså nu. Redo med nya tag ska jag försöka stärka upp min kropp från grunden.

Jag har skaffat gymkort/simkort och har precis börjat min långa resa.

Juicy
2/14/13, 2:59 PM
#76

Hej! Ronja heter jag, 20 år gammal och bor i Linköping där jag pluggar andra året på civilekonomprogrammet på universitetet.

Aktiv ryttare och tillbringar många dagar i veckan i stallet. Gymmar fem dagar i veckan, med mål att få en starkare kropp som orkar med det höga tempo som jag håller i mitt liv. (Är det någon mer som tränar på World Class i Linköping får den gärna hojta till!)

Sprungit en del tidigare men efter att ha åkt på benhinneinflammation i somras har det inte blivit mer av det sedan dess. Hoppas dock kunna börja lite smått nu i vår. Målet är milen nästa sommar!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Annons:
Stephanie
2/14/13, 5:44 PM
#77

#76 Kul! Har en kompis som läser första året till civilekonom, själv går jag civilingenjör IT där 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Juicy
2/14/13, 7:51 PM
#78

#77 Åh, där ser man! PM:ar dig så tråden inte går så OT.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[MariaFotografi]
2/14/13, 9:32 PM
#79

Mitt namn är Maria och jag är en (snart) 18-årig tjej från en liten stad utanför Norrköping. Jag älskar att träna och har blivit lite av ett träningsfreak sedan några månader tillbaka. 

Jag tränar främst för att må bra, men även för att bli starkare, smidigare och gå ner lite i vikt till sommaren. ;) 

I övrigt så har jag ett stort intresse för hundar (har 2 egna, perfekta träningskamrater) och fotografering.

Om ni undrar över något så kan ni ju skicka ett litet PM, det värmer alltid. 😃

mharya
2/14/13, 10:30 PM
#80

#79: [Jag är MariaFotografi, ville inte ha ett namn på iFokus som knyter an till mitt fotoföretag och bestämde mig för att byta.] :)

Kramar från Maria Hjärta

Medarbetare på Träning iFokus.

majalundh
3/8/13, 8:47 AM
#81

Hej!

Jag heter Majja och är sjukgymnast inom friskvården på ett företag som heter i Easylife i Hässleholm. Brinner för träning i de flesta former och skriver bloggen Varför tränar du? www.varfortranardu.wordpress.com

Ser fram emot att ta del av era inspirerande inlägg!

tlover
4/17/13, 9:26 PM
#82

Linnea heter jag och bor på en ensamgård i "norrlands djupa skogar" med min man och våra djur.

Just nu tränar jag knappt eftersom jag har en sjukdom som ger värk i lederna varje dag (graden varierar) men jag har som mål att börja träna regelbundet igen och att komma tillbaka till karaten till hösten.

Jag var ett lat barn och började inte träna förrens jag var 17 sen dess har jag tränat mer eller mindre.

Karate (kyokushin), löpning (men jag har aldrig varit snabb men jag har njutit), styrketräning på gym (fria vikter och tungt helst), kung fu (kung fu tao, inget för mig jag är ingen snabb person man jag är stark) och Pilbågsskytte.

sen har jag tränat i mindre utsträckning eller endast hemma från böcker/tv: "yoga", air soft, zumba, kettlebells och annat småplock

Jag skulle vilja träna: förutom i överhuvudtaget så skulle jag vilja träna klättring (har testat men det var innan jag visste att jag får träna trots smärta så det blev inget) och yoga på riktigt

l'm back

Skogshumblan
4/26/13, 4:49 PM
#83

Hej hopp! Snart 37 år ung har jag börjat träna igen efter många års uppehåll. Jag tränar främst löpning men ska försöka få in lite gym också. För mig handlar träningen om att må bra, fysiskt och psykiskt. Började löpträna i juli förra året och då orkade jag inte sprknga särskilt långt, några hundra meter i taget högst. Nu springer jag gärna långt. Om några veckor är det dags för min första halvmara.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
LottaO
5/9/13, 3:43 PM
#84

Hej på er!

Har smugit omkring och gjort lite inlägg här och var i några dagar!

42 år, äter lchf sedan 7 år ungefär.

Jag har dansat (bl.a. bugg) och ridit från och till i hela mitt liv, spelat en hel del golf men varit dålig på att träna. En eller två gånger i veckan är mål som jag aldrig hållit.

Så i nu i mitten av maj har jag bokat in mig på en veckas utbildning i NIA-teknik. Det är intensiv träning i 7 dagar. Både fysisk och mental. 

Jag kom helt enkelt på att jag inte kan komma dit dåligt tränad! Så jag satte igång. Satte mål på att träna tre dagar i veckan. Var sjuk i början av året, förkyld, influensa och magsjuka om vart annat, men i april tog det fart på riktigt. 

Jag har nu tränat drygt varannan dag! Känner mig starkare för varje dag. Och får riktiga kickar av att träna. Vill aldrig mer vara soffpotatis. Eller jo, då och då, men då mellan varven.

Mestadels är det zumba jag håller på med! Men har också testat bodycombat. Snabba promenader dagar jag inte hittar något bra pass! Men jag gillar gruppträning mest!

Dansa kan man alltid göra!

Zureel
5/18/13, 11:09 PM
#85

Hej jag heter Hanna och bor på Gotland mitt mål är att bli en hurtig och hälsosam person som tränar regelbundet.

Det hela började med att jag fick nog av min kraftiga övervikt (BMI 44,7) inte haft några besvär av det förutom dålig kondis och förmågan att hitta snygga kläder so jag har klarat mig lindrigt.

I början var kost det viktigaste men redan då började jag med promenader vilket ofta tog emot men jag härdade ut, och har lagt en motionscykel och en tränings rockring till repertoaren och har kommit till en punkt då jag ser fram emot att träna yay. Men lärde mig också att gruppträning av olika slag inte fungerar för mig jag pushar för hårt då och låg på gränsen till muskelinflammation vid ett tillfälle efter ett gruppass.

För tillfället är min BMI 34,9 mitt mål för i år är att komma under 30 så jag kommer ner i "bara" övervikt jag vet BMI inte är det bästa måttet men fungerar bra när man har lång väg att gå.

Mina nuvarande träningsmål är att börja jogga, bli uthålligare på motionscykeln samt att börja med lite lättare styrketräning hemma med min egen kroppsvikt samt ett litet nybörjar hantel set jag lånat av en vän sen får vi se vad som händer.


lisa90
9/4/13, 4:24 PM
#86

Hej alla!

Är 22 och bor nere i Halmstad. Snubblade in på den här sidan första gången häromveckan för att få lite träningstips. 

Kör främst styrketräning. Efter ett år som Au Pair lade jag på mig ca 10kg och åkte sen hem och gick upp ytterligare… För över ett år sedan nu beslöt jag mig för att ta tag i det och började tänka på kosten, klassisk "svält diet" och jag låg på typ 1200 kalorier om dagen. Det gick sisådär, jag gick ner ett par kilo men hade sockersug. I träning var det mest bara promenader med hunden och yoga. 

Sen fick jag upp ögonen för ett annat sätt att gå ner i vikt och framförallt - komma i form. Styrketräning och äta mer. Fortfarande kaloriunderskott, men ingen svältdiet längre. Sen dess har jag gått ner ca 10kg och har typ 4-5 kvar. Nu handlar det däremot ännu mer om att må bra och forma kroppen. En vecka utan träning och mitt humör sjunker, jag blir sugen på godis… Tränar för att bygga muskler och med fria vikter bara. Sista tre månaderna har jag känt mig tillräckligt stark (har också byggt upp ett gammalt löparknä) för att börja löpträna så nu kör jag intervallpass också. Så kul att se hur kroppen utvecklas! Men det gäller att ha tålamod…

[vertigo78]
9/9/13, 10:07 PM
#87

TJena,

Johan här. Har klättring och friluftsliv som stort intresse så får en hel del uthållighetsträning under äventyren. Gillar dock även att jogga, fystträna etc. Helst utomhus. Är dock ingen vän av rutin, typ varje onsdag etc. Tränar när jag har lust och tränar för att må bra. Försöker komma igång med löpningen igen efter sommarens vandringsäventyr på korsika. Tips, träningskompis…hör av er =) Bor i Solna, Stockholm.

Denna kommentar har tagits bort.
majrosa
1/15/14, 12:22 PM
#89

Halloj!! annika här :)är 41 år har alltid varit aktiv med friluftsliv och gym samt löpning. drabbades av ett diskbrock som gjorde att jag hamnade i liggande läge, kunde inte ens lyfta en liter mjölk, har nu 1,5 år senare tränar upp balans och styrka igen samt upptäckt att det är kul att cykla, fick lägga löpning på hyllan så jag kör hybridcykel när vädret är på rätt sida regnmolnen =)) samt gym som jag måste ha rutin på för att inte bli sämre igen, då jag ikke vill ha någon operation och dagliga runder med hunden min :) annars bor jag i härliga ystad med barn sambo och hund.

Alternative
3/12/14, 12:39 PM
#90

Började träna första gången 1992 då jag gjorde lumpen, men råkade ut för en misshandel valborg 2000 som gjorde att jag var tvungen att sluta helt.

Börjat träna nu i år igen.
Har 2 paja knän, menisken skador på båda, en yttre en inre.
Sedan har jag en WAD III skada i nacken efter valborg 2000 och ett bollträ som slog av muskelfästena ner i skuldran och upp i nacken.

Huvudsak träning är ut och gå och försöker hålla mig till minst 5 km rask takt, ibland 1 mil, sällan 1,5-2 mil.

Sedan har jag gym 1-2 gånger i veckan, mest för att få igång rörligheten och få upp teknikerna igen.
Vill mycket mer än jag klarar av och det är väldigt jobbit att ligga med tom stång, helt utan vikter och känna hur viljan att lägga på finns där.
Även ganska jobbit med alla blickar, för jag är stor och stången väger ju bara 20 kg.

Har genom att lägga om kosten och börja röra på mig gått ner 15 kg i år. Från ca 100 till 85.
Mål är 80-85 kg och välbyggd.
Är 190 lång.

Annons:
Skorpion76
3/31/14, 2:44 PM
#91

Jag är en tjej på 37 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon också och har haft det sedan ett års ålder och anledningen till det är att jag skelade så mycket. 

Jag är född med en cp-skada som har slagit ut större delen av min syn. Om man föds med en cp-skada är det inte alls ovanligt att man får problem med talet. Antingen genom att man talar otydligt och sluddrar eller att man inte pratar alls, men i mitt fall tog synen den största smällen. 

Min högra arm och han hänger inte riktigt med och det vänstra benet är två cm kortare än det högra. Benlängdsskillnaden är lätt att kompensera med en högre sula på alla vänsterskor, men det medför ändå att jag haltar när jag går och har ganska dålig balans. Mitt högra öga skelar, vilket innebär att det pekar snett emot det andra och latar sig medan det andra jobbar dubbelt upp.

Dessutom har jag ett fel på synminnet i hjärnan som kallas nystagmus och som innebär att jag inte kan hålla ögonen stilla. Om jag försöker fästa blicken på det jag tittar på bara flackar den. Det gör bland annat att jag saknar sidoseende och det innebär i sin tur att om jag ska titta åt sidan måste jag vrida på hela huvudet. 

Den dåliga synen gör också att jag har orienteringssvårigheter som innebär att jag har svårt för att hitta och veta var jag befinner mig och att jag lätt missar nivåskillnader. 

För att veta var jag befinner mig måste jag gå samma sträcka flera gånger och så att säga nöta in på vilket sätt jag ska gå för att komma dit jag vill. Det är heller inte så särskilt lätt för mig att upptäcka ifall någon hälsar på mig om inte personen talar om det. 

Jag har även autistiska drag som bland annat innebär att jag har koncentrationssvårigheter samt svårigheter att organisera och planera det jobb jag ska göra. Nu har jag boendestöd som hjälper mig med det, men det krävdes att jag gick igenom en ordentlig utredning för att få det. 

Jag har även speciella intressen, vilket är typiskt för en person med autism. Det innebär att man har ett särskilt intresse som man verkligen går in för och tar reda på allt man bara kan om. 

Jag har även svårt för den sociala biten, vilket också är typiskt för autistiska personer. Jag kommer att återkomma till detta senare, men förutom detta är jag en alldeles vanlig tjej med vanliga intressen. Jag tycker om att skriva väldigt mycket, surfa på internet och ta reda på fakta. 

Jag gillar hästar också och förut red jag, men en mycket tragisk olycka som innebar att jag ramlade av hästen och bröt armen satte definitivt stopp för det. På dagarna jobbar jag på Daglig Verksamhet som är en sorts skyddad verkstad. Där jobbar jag med data och packar skruv samt att jag en dag i veckan har praktik i stallet. 

På dagarna lyssnar jag på en engelsk-talande radiostation som spelar musik ifrån 80-talet och på nätterna brukar jag lyssna på Mix Megapol. Bäst gillar jag att lyssna på discomusik från 70-, 80- och 90-talet. Mina största idoler är ett brittiskt syntpopband som heter Pet Shop Boys och den alpina skidlegendaren Ingemar Stenmark. 

När han åkte skidor stannade praktiskt taget hela Sverige av. Nu tror jag att jag fick med det mesta, men om det är något mer som du undrar över får du fråga mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Outlawly]
6/3/14, 11:38 AM
#92

Hej hopp!

Var som liten den stora ungen, lång och bred. Är 22 år.
Tog träning på allvar när jag började gymnasiet (och utseendet)
Efter lumpen ville jag hålla mig stark och smidig, kör nu på löpning och träningspass jag hittar på youtube.

jonnaponny21
6/16/14, 1:01 AM
#93

Hej jonna är på 12 (snart13) sommrar kände att det behövdes nån liten yngre version här i chatten, nä skämt å sida jag är då en tjej som gillar att träna tränar ca 5-6 ggr i veckan och rider då en av dom dagarna, dom andra är jag ute och springer i fulla drag, och ska börja tävla här i sommar på lite spring tävlingar. ja va finns det mer att säga;-). Om det är nån tjej i 13-15 års åldern som bor i domsjö och gärna vill ha en aktiv och mål inriktad tränings kompis kan ju höra av sig;-)

Kadoor
6/20/14, 5:42 PM
#94

Josefin heter jag och är 16 år! Jag började "träna" när jag var ca 8, då jag började rida en dag i veckan. När jag blev äldre, runt 13-14 kanske, började jag springa smått, då och då. Inget seriöst utan mest för att "testa". Men när jag blev runt 15 började jag styrketräna mer, cyklade även på motionscykel. Dock blev jag sjuk mycket på vintern förra året och kunde då inte träna särskilt mycket. Fick halsfluss, fick även influensan och en massa skit. Sedan dess har mitt immunförsvar blivit helkasst, fick halsfluss en gång till och den här gången fick jag också utslag av penicillinen, dock behövde jag inte ta den mer då min kropp kunde återhämta sig utan det ändå. Men immunförsvaret har inte direkt blivit bättre. Så min träning har tyvärr legat lågt då och då, har inte haft en "jämn" träningsperiod, utan har fått strunta i att träna när jag har blivit sjuk och fått vänta. En annan anledning till att träningen har legat åt sidan är att jag inte har mått så bra psykiskt och inte riktigt haft orken till så mycket. Egentligen får jag tänka på annat när jag tränar, men jag mådde såpass dåligt att jag inte ens kunde ta mig ut att springa en runda, tyvärr. Men nu ska jag försöka återuppta min träning igen och försöka hålla igång. Rider fortfarande två dagar i veckan, men eftersom att jag inte riktigt klickade med hästen jag rider och inte längre tycker det är kul att rida där jag rider ska jag sluta. Kanske börjar igen på ett annat ställe framåt hösten/vintern. Hästarna är trots allt en väldigt stor del av mitt liv och kan inte släppa dem helt. Men nu under sommaren blir det mer träning och bättre kost! Fortsätter ju under hösten också men ska komma igång nu. Ska såklart försöka med det nu, men på grund av sommarjobb så är det svårt att hålla igång. Dock blir det ju en del styrka då jag jobbar på en ridskola där vi får sopa och hålla på mycket med kroppen! ;)
Det var lite om min träningsbakgrund. Har blivit mer intresserad av att träna eftersom att mina syskon har gjort det mycket och så. Tränade även lite med min ena syster några gånger & så.
Tycker även om att träna för att jag mår bättre psykiskt. Jag får tänka på annat, ha bra musik i öronen och fokusera på löpningen!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

molbojse
7/3/14, 11:04 PM
#95

Tjo!
Emma heter jag, är 22 år gammal och gymmar med sambo på F24S. Vi har gymmat i kanske 1½ vecka bara, men hade en gratis testperiod i vintras på Flex, och fastnade direkt för att gymma.
Innan detta har jag dansat i två år och direkt efter blev det cirkus i två år, 2009 red jag i ett halvår, och har de senaste två åren jobbat som dagmatte.
Är värdelös på rätt kost och så, pga ätstörningar sen sju års ålder.

Kram på er! :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Gur4m1
7/11/14, 6:06 PM
#96

Oj, fanns en presentationstråd.
Hej!
Jag är 30+ och har tränat hela mitt liv- men mer enmanssporter som bågskytte, hästridning och simning. När man slutade skolan (gick ridgymnasium) så blev mitt liv plötsligt väldigt träningslöst. Jag gjorde något ryck i början på 2000-talet att styrketräna. Alltid valt cykel eller att gå överallt framför bil eller buss.

Uppvuxen i norr men bor numera i en större stad i Södra Sverige. Här har jag börjat löpträna på senare år och har nu även haft ett gymkort sedan våren 2013.

Jag är överviktig, väldigt överviktig. Mitt BMI ligger på 34, men jag jobbar på det, men det är inte min prioritet. Jag har ett aktivt jobb och rör mig mycket både i och utanför arbetet i form av att cykla, löpa och styrketräna. Det är nog kosten som är nyckeln till att gå ned i vikt men just nu fokuserar jag faktiskt på att förbättra min styrka och rörlighet.

Jag är med i ett Roller derby lag, sedan ett år tillbaka och för första gången i min sporthistoria så är jag med i ett lag, där jag måste vara en team-player och det är verkligen jättekul. Träningen har fått en helt ny dimension. 

Utöver träning är jag en "gör allt och inget". Är nyfiken på nya saker, älskar allt utom matte ;) Som avslappning ser jag på serier (komedier, action eller scifi/fantasy helst- tänk Modern family, Boston legal och Game of thrones), målar, älskar djur och att vara ute i naturen. Blir en del fotograferande osv. Men ja, träningen är det som ligger mest i fokus.

Träningen är något jag alltid återkommer till, för det är något som får mig att må bra även i alla andra aspekter i mitt liv. Jag klarar mer, jag är mer positiv, jag blir mer klarsynt, problemlösare och framförallt- en natts sömn är helt underbar efter en träningsdag.

Tränar allt från 2 till 5 dar i veckan beroende på form.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

jonnaponny21
7/12/14, 11:13 AM
#97

#96 vilket ridgymnasie gick du i?

Annons:
Gur4m1
7/12/14, 11:50 AM
#98

#97 ett i norrbotten. Red 2-3 dagar i veckan uner skoltid + hade 2 egna hästar + en sköteshäst + jour i stallet + eget stall att sköta om, så det blev mycke "vardagsträning" ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

jonnaponny21
7/12/14, 12:28 PM
#99

#98 okej;)

Gur4m1
7/12/14, 1:21 PM
#100

#99 kan även tillägga att det var under 90-talet. En hästskötarlinje.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Garntroll]
10/14/15, 7:19 PM
#101

Hej. Ny på sajten. Är av typen " soffpotatis" och behöver ha pepp till att bryta upp potatissäcken och ta mig ut.  Känner att om det finns fler av samma typ kanske vi skulle kunna göra en egen pepptråd där målsättningen skulle vara att ta sig ut öht. Kanske någon utmaning för oss hösäckar? Bara lösa tankar.

[linnsan123]1
10/18/15, 7:07 PM
#102

Hej jag heter Linn och är 13 år, snart 14. Jag har gått i gymnastik och dans ända sedan jag var liten. Men nu tränar jag rodd två gånger i veckan och rider en gång i veckan. Jag älskar att gå ut och springa med vänner eller själv med håkan hellström i lurarna.

Jag har en kanin som heter Cindie, hon gillar att träna kaninhoppning :))

Upp till toppen
Annons: